Hei.
Får dessverre ikke anledning til å være med på Skarverennet i år. Har dermed en billett å selge.
Klasse: Aktiv.
Tog fra Geilo kl 09:53 til Finse.
Rune
Jeg skulle veldig gjerne hatt 1-2 billetter, trimklasse med tog fra Ustaoset (alternativt fra Bergen) til Finse, alt av interesse. Mobil 41 92 73 88 eller epost.
Mvh. Øistein
Hei,
Er det noen som vet om mulighet for trening av hund på Ustaoset ? Har kort i Vestlia, men uten noe særlig fugl er det lite vits... Har gått endel tur i området opp mot Skarvet - tidligere observert endel jeger der - noen som vet hvem som...
Er i manko for billetter til rennet , Trimklasse,med tog Ustaoset Finse kl 06-- eller 0815 alt av interesse 2-6 billetter Mobil 90500193
Mvh Per H Madsen
Hei!
Vi er en jentegjeng på 4 som pleier å gå Skarverennet...har to startnr., men trenger to til - enten med tog fra Ustasoet eller T/R Bergen.
Evig optimist!
Birgit
Ref oppfordringer fra Inger-Britt om frivillig bidrag.
Jeg er medlem av Ustaoset Vel, og hoveddelen av kontingenten går til løypetråkking. Jeg synes det er stort nok bidrag fra oss medlemmer.
Hvis det ikke kan skaffes andre midler foreslår jeg a...
Hei Inger-Brit
Jeg har ikke forstått hvorfor det har vært så stille rundt dette temaet. Nå er jeg spesielt glad for at du som politiker tar tak i det.
Høyre har latt utrede spørsmålet om øyhastighetsbaner og kommet med e...
Ønsker å leie hytte på Ustaoset påsken 2009. Kan noen gi meg et tips om hvem/hvor jeg kan henvende meg? Kan kontaktes på tlf 48235987.
På forhånd takk for hjelpen :-)
Med vennlig hilsen
Nina
Hei, jeg har nettopp kjøpt meg hytte på nydelige Ustaoset flott sted! Lurte på hvordan parkeringen fungerer, hvor man kan stå og om den er betalt. evt. hvor mye koster det per dag?
På forhånd takk for alle svar =)
Hei,
Undertegnede trenger å leie rom/ husvære for to fredag - søndag under Skarverennshelgen-09. Skulle dukke opp større boenheter, er dette selvsagt også av interesse.
Kontaktinfo: lars.holdhus@bergen.kommune.no el.
tlf. 922 55 898...
Hei! Jeg bare lurte på om det er noen her som har erfaring med å ta med seg katt på hytta? Synes det er så fælt å dra fra henne hjemme...som sagt, noen erfaringer?
Hei Inger Britt.Flott å sette tingene litt på plass.Er helt fornøyd med holdningen din samme hva disse byråkraterne mener.Helt hull i hodet å legge åpningsseremonien på et såpass fjernt område bare fordi Jens har bestemt a...
Har skjønt at det ikke skjer noe med forbedringen i forhold til RIKS-TV. Derfor vil jeg tipse dere som enda ikke har bestemt dere. Canal digital (m/parabol)har nemlig et meget godt tilbud nå uavhengig av om du er kunde eller ikke. Hyttepakken som de har kam...
Hva gjør Ustaoset Vel for å få bedre RTV-tv mottak på Ustaoset. Kommer det en sattellitt-sender på Usteberget, eller må de fleste hyttene på strekningen Ustaoset-Haugastøl kjøpe dyre mottakere fra Canal Digital eller tilsv...
Gratulerer med uttaket til landslaget i Senior EM i Nederland, Inger-Brit!
Tenk en landslagspiller fra Ustaoset!
Jeg tipper du er den på laget som bor høyest over havet :-)
Hei!
Etter flere år i utlandet var jeg i fjor sommer tilbake på vår familiehytte i Rennedalen. Trist var derimot synet av bjørkeskogen som har fått harde angrep av bjørkmålere. I år går også ferien opp til fjells o...
Hurra --da er Hardangerbrua i siget. Anbud leveres i løpet av året.--beregnet ferdig i 2013. Det var på tide. Så er det Sokna-Ørgenvika som må få fokus.
Har noen erfaring/tips til fiskeplasser - gjerne elver/småvann som er egnet for sportsfiske som de vil dele med en hytteboer med nyoppdaget interesse for fjellfiske.
Fortrinnsvis i gangavstand (max 2-3 timer gange) eller med bil langs RV7 innenfor en halvtime...
Hei.
Hunden vår ble bitt av hoggorm på Ustaoset sist helg.
Selv har jeg aldri sett orm ved 1100m. Vi trodde ikke ormen gikk så høyt, men det gjør den. Og på grunnlag av feil kunnskap tok det lang tid før riktig behandling ble igan...
Annonsen for åpningen av Hallingskarvet Nasjonalpark finner du under linker, oppe til høyre,--videre til Nyheter og Radio Hallingdal. Der ligger hele programmet slik det er sendt ut fra departementet.
jeg er en gutt på 14 år som reagerer sterkt ved denne løsningen. jeg har fått vite at utgraing har begynnt ved en foss/elv har begynnt for å lage et vannkraftverk som skal produsere strømm til hytter.
dette ser jeg på som veldig ne...
Hadde håpet å kunne gå til fots fra ustaoset til rjukan neste uke (16.06.08), men det ryktes at det fremdeles er mye snø. Noen som vet noe mer om snøforholdene, og en slik fottur lar seg gjennomføre nå?
På forhånd takk!
PÅ DEN SOLFYLTE SKITURDAGEN VED MÅNEDSKIFTET
april-mai i år, traff undertegnede like ovenfor BUA på noen karer fra el-verket som praktisk holdt på med å skifte noe større sikringer forholdsvis lokalt ute på nettet på Oset...
ICE har plukket opp igjen restene etter Telenors NMT 450 nett og lansert det som et hurtig mobilt bredbånd. (se www.ice.no). Dette burde absulutt være et alternativ for de som ønsker internetttilgang sporadisk fra Ustaoset og ellers i Norden. Dessverre...
Dette er brev sendt fra Ustaoset Løyper DA til Løypekjører Jan Holden.
-- Fikk lyst til å skrive disse få ord til deg, da jeg har mottatt så mange positive tilbakemeldinger om utmerkede løyper i påsken. Ikke bare selve kj...
I forbindelse med nytt møte i THU ad saker som vedgår Ustaoset er det igjen stor aktivitet i de såkalte "Ustaosets Venner". Dette til tross for at det ved gjentatte anledninger har vært en utrykt enighet at Ustaosets Vel (Forøvrig en meget go...
Hei,
Jeg vil gjerne kjøpe 2 billetter til Skarverennet.
Foretrekker start på Finse og gjerne med transport.
Ta kontakt direkte på mobil 90923222 eller send en epost.
Takk :-)
Pga en ulykke kan vertinnen ikke gå Skarverennet. Hennes tre venninner har derfor ikke noe sted å bo og de har valgt å legge ut sine billetter for salg. henvendelse undertegnede, mobil 9054 0394
Tror ikke det er lurt å ta hundemøkk i plastposer og legge / henge den på løypestikkene. Det tar alt for lang tid for plasten å brytes ned. Ta med en liten barnespade og kast møkka ut av løypa --
Tusen takk
Etter en meget fin vinterferie på Ustaoset i MYE vær har vi en henstilling til Prestholt - Tuva - Embretstølen! Ikke tillat hunder inne på hyttene. Det blir stadig flere allergiske her i landet og det er heller ikke trivelig med hunder snusende ru...
Er ofte på Ustaoset.En kamerat har hytte der.
Har selv hytte på Hovden men er ikke vant med slike
tilstander.Ønskje hytteeiere til fjells i påsken
med trussel omborttauing av bil tyder at maksimalt
skal tynes ut av hytteierne .
Hvem stå...
För att Ustaoset skall bli ännu bättre som vintersportsort tycker jag att man skall satsa på ett "transitspår" mellan Geilo och Ustaoset och med en vision att kunna åka skidor på ett transitspår mellan Haugastöl och Sudnda...
Som hytteeier på Hovden vurderer jeg ikke å flytte
til Ustaoset.
Her kjører traktorer med snøredskap hele dagen.
Spade og isskrape i bilen.
Her er bilen der jeg parkerte den
Intet parkometer.
Ustaoset er en herlig plass.
Skal der om en uke....
Med så god innstilling oppfordres J. Vatne til å flytte hit til Ustaoset. Starte opp med gratis parkeringsplasser for alle i vintersesongen.
Ta med deg god redskap, spader og koster,-- det er jo bare noen lette snøkorn å fjerne. Grunnlagsinvester...