Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
1 2 3 4 5 6 7
Topic
Author
Views
Replies
Last Post
Billett til Skarverennet
Ønsker å kjøpe en billett fra Ustadoset til Finse. Trimklasse
Views: 360   Replies: 0
Last Post: Mar 26, 2009
by Hans Bull-Tornø...
l
Lasse
Skarverennet 2009 - billett kjøpes
Kjøper én billett - eller flere - til Skarverennet med toget fra Ustaoset kl.0815 til Finse. Kan nås på telefon 924 27 505. Mvh Lasse
Views: 356   Replies: 0
Last Post: Mar 18, 2009
by Lasse
Billett til Skarverennet 2009
Hei. Får dessverre ikke anledning til å være med på Skarverennet i år. Har dermed en billett å selge. Klasse: Aktiv. Tog fra Geilo kl 09:53 til Finse. Rune
Views: 382   Replies: 1
Last Post: Mar 18, 2009
by Rune Johansen
t
Tore
Billett skarverennet 2009 - 1 stk selges
Har en billett som jeg ikke får benyttet selges, først til mølla......
Views: 409   Replies: 2
Last Post: Mar 16, 2009
by Tore
Billetter Skarverennet 2009
Kjøper gjerne 5 billetter til Skarverennet neste år. Tog fra Ustaoset.
Views: 593   Replies: 2
Last Post: Mar 16, 2009
by Benedikte Rosenl...
Billett til Skarverennet 2009!
Ønsker å kjøpe 1 billett til Skarverennet - med tog fra Ustaoset til Finse kl 08:15. Vennligst kontakt meg på telefon 91561304. Benedikte
Views: 356   Replies: 0
Last Post: Mar 06, 2009
by Benedikte Rosenl...
Ønsker billetter til Skarverennet
Jeg skulle veldig gjerne hatt 1-2 billetter, trimklasse med tog fra Ustaoset (alternativt fra Bergen) til Finse, alt av interesse. Mobil 41 92 73 88 eller epost. Mvh. Øistein
Views: 311   Replies: 0
Last Post: Mar 05, 2009
by Øistein Stemme
h
Hein
Trening av hund på Ustaoset-
Hei, Er det noen som vet om mulighet for trening av hund på Ustaoset ? Har kort i Vestlia, men uten noe særlig fugl er det lite vits... Har gått endel tur i området opp mot Skarvet - tidligere observert endel jeger der - noen som vet hvem som...
Views: 1040   Replies: 4
Last Post: Mar 05, 2009
by Bente Ulvestad
Skarverennsbilletter ønskes
krysser fingrene for 2-4 billetter i trimklasse med tog ustaoset (/geilo)-finse. alt av interesse, kontakt fredrick på 91 64 54 54 eller mail
Views: 314   Replies: 0
Last Post: Mar 03, 2009
by Fredrick Ekeseth
Skarverennsbilletter
Er i manko for billetter til rennet , Trimklasse,med tog Ustaoset Finse kl 06-- eller 0815 alt av interesse 2-6 billetter Mobil 90500193 Mvh Per H Madsen
Views: 437   Replies: 0
Last Post: Feb 25, 2009
by Per H Madsen
Skarverennet
Hei! Vi er en jentegjeng på 4 som pleier å gå Skarverennet...har to startnr., men trenger to til - enten med tog fra Ustasoet eller T/R Bergen. Evig optimist! Birgit
Views: 632   Replies: 1
Last Post: Feb 24, 2009
by Atle Eide
Frivillig bidrag til løypetråkking
Ref oppfordringer fra Inger-Britt om frivillig bidrag. Jeg er medlem av Ustaoset Vel, og hoveddelen av kontingenten går til løypetråkking. Jeg synes det er stort nok bidrag fra oss medlemmer. Hvis det ikke kan skaffes andre midler foreslår jeg a...
Views: 939   Replies: 6
Last Post: Feb 23, 2009
by Uggen
Bergensbanens forkortelse
Hei Inger-Brit Jeg har ikke forstått hvorfor det har vært så stille rundt dette temaet. Nå er jeg spesielt glad for at du som politiker tar tak i det. Høyre har latt utrede spørsmålet om øyhastighetsbaner og kommet med e...
Views: 670   Replies: 1
Last Post: Feb 12, 2009
by Cato Rehn
Jul på Ustaoset
Er det noe som skjer på Ustaoset i julen? Lurer ettersom jeg har invitert med meg noen franskmenn, vil gjerne vise Ustaoset fra sin beste side =)
Views: 1269   Replies: 3
Last Post: Jan 23, 2009
by Franskamann
n
Nina
Hytte til leie påsken 2009 ???
Ønsker å leie hytte på Ustaoset påsken 2009. Kan noen gi meg et tips om hvem/hvor jeg kan henvende meg? Kan kontaktes på tlf 48235987. På forhånd takk for hjelpen :-) Med vennlig hilsen Nina
Views: 514   Replies: 0
Last Post: Jan 20, 2009
by Nina
e
Elisa
Parkering
Hei, jeg har nettopp kjøpt meg hytte på nydelige Ustaoset flott sted! Lurte på hvordan parkeringen fungerer, hvor man kan stå og om den er betalt. evt. hvor mye koster det per dag? På forhånd takk for alle svar =)
Views: 1240   Replies: 3
Last Post: Jan 13, 2009
by inger-brit vinde...
Billetter skarverennet (4 stk) ønskes
4 billetter til skarverennet med transport fra Ustaoset ønskes kjøpt. Svar på meldingen eller ta kontakt på tlf 41440975.
Views: 347   Replies: 0
Last Post: Jan 06, 2009
by Henrik Paus
Leie av rom/ husvære Skarverennshelgen -09
Hei, Undertegnede trenger å leie rom/ husvære for to fredag - søndag under Skarverennshelgen-09. Skulle dukke opp større boenheter, er dette selvsagt også av interesse. Kontaktinfo: lars.holdhus@bergen.kommune.no el. tlf. 922 55 898...
Views: 488   Replies: 0
Last Post: Dec 05, 2008
by Lars-Kjetil Hold...
c
Claus
Ønsker opptil 7 billetter til Skarverennet 2009
Tog fra Ustaoset om morgenen Det var tidlig utsolgt iår!
Views: 421   Replies: 0
Last Post: Nov 17, 2008
by Claus
Leie av hytte
Hei Lurte på om noen kunne hjelpe meg med hvor det er best å søke om jeg ønsker å leie en hytte på Ustaoset. På forhånd takk.
Views: 1186   Replies: 4
Last Post: Nov 14, 2008
by inger-brit
Ikke bare hund...!
Hei! Jeg bare lurte på om det er noen her som har erfaring med å ta med seg katt på hytta? Synes det er så fælt å dra fra henne hjemme...som sagt, noen erfaringer?
Views: 664   Replies: 1
Last Post: Oct 29, 2008
by Familien Matthie...
Nasjonalparken
Hei Inger Britt.Flott å sette tingene litt på plass.Er helt fornøyd med holdningen din samme hva disse byråkraterne mener.Helt hull i hodet å legge åpningsseremonien på et såpass fjernt område bare fordi Jens har bestemt a...
Views: 689   Replies: 1
Last Post: Sep 04, 2008
by Sigurd
TV på hytta!
Har skjønt at det ikke skjer noe med forbedringen i forhold til RIKS-TV. Derfor vil jeg tipse dere som enda ikke har bestemt dere. Canal digital (m/parabol)har nemlig et meget godt tilbud nå uavhengig av om du er kunde eller ikke. Hyttepakken som de har kam...
Views: 823   Replies: 0
Last Post: Sep 03, 2008
by Glad gutten
Bismi (grå hytte)
Er det noen som vet hvem som eier denne hytten? Et bord under vindu er falt av, og det regner/blåser rett inn på isoleringen.
Views: 1282   Replies: 3
Last Post: Aug 18, 2008
by Webmaster
RTV- tv mottak på Ustaoset
Hva gjør Ustaoset Vel for å få bedre RTV-tv mottak på Ustaoset. Kommer det en sattellitt-sender på Usteberget, eller må de fleste hyttene på strekningen Ustaoset-Haugastøl kjøpe dyre mottakere fra Canal Digital eller tilsv...
Views: 1509   Replies: 4
Last Post: Aug 12, 2008
by Odd Usterud
Landslagspiller på Ustaoset!
Gratulerer med uttaket til landslaget i Senior EM i Nederland, Inger-Brit! Tenk en landslagspiller fra Ustaoset! Jeg tipper du er den på laget som bor høyest over havet :-)
Views: 776   Replies: 2
Last Post: Aug 08, 2008
by Kjerringa med st...
Angrep på bjørkeskogen (bjørkmåleren)
Hei! Etter flere år i utlandet var jeg i fjor sommer tilbake på vår familiehytte i Rennedalen. Trist var derimot synet av bjørkeskogen som har fått harde angrep av bjørkmålere. I år går også ferien opp til fjells o...
Views: 1067   Replies: 5
Last Post: Jul 19, 2008
by inger-brit
Hardangerbrua
Hurra --da er Hardangerbrua i siget. Anbud leveres i løpet av året.--beregnet ferdig i 2013. Det var på tide. Så er det Sokna-Ørgenvika som må få fokus.
Views: 618   Replies: 0
Last Post: Jul 16, 2008
by inger-brit
Fiskeplasser i "gangavstand" fra Ustaoset ?
Har noen erfaring/tips til fiskeplasser - gjerne elver/småvann som er egnet for sportsfiske som de vil dele med en hytteboer med nyoppdaget interesse for fjellfiske. Fortrinnsvis i gangavstand (max 2-3 timer gange) eller med bil langs RV7 innenfor en halvtime...
Views: 2962   Replies: 1
Last Post: Jul 16, 2008
by T.M
Hoggorm
Hei. Hunden vår ble bitt av hoggorm på Ustaoset sist helg. Selv har jeg aldri sett orm ved 1100m. Vi trodde ikke ormen gikk så høyt, men det gjør den. Og på grunnlag av feil kunnskap tok det lang tid før riktig behandling ble igan...
Views: 1927   Replies: 6
Last Post: Jul 15, 2008
by Sverre Esmark
Åpning av Hallingskarvet Nasjonalpark
Annonsen for åpningen av Hallingskarvet Nasjonalpark finner du under linker, oppe til høyre,--videre til Nyheter og Radio Hallingdal. Der ligger hele programmet slik det er sendt ut fra departementet.
Views: 536   Replies: 0
Last Post: Jul 14, 2008
by inger-brit
vannkraftverk ved Ustaoset?
jeg er en gutt på 14 år som reagerer sterkt ved denne løsningen. jeg har fått vite at utgraing har begynnt ved en foss/elv har begynnt for å lage et vannkraftverk som skal produsere strømm til hytter. dette ser jeg på som veldig ne...
Views: 591   Replies: 0
Last Post: Jun 15, 2008
by rickard falck
e
Eirik
Føret på vidda?
Hadde håpet å kunne gå til fots fra ustaoset til rjukan neste uke (16.06.08), men det ryktes at det fremdeles er mye snø. Noen som vet noe mer om snøforholdene, og en slik fottur lar seg gjennomføre nå? På forhånd takk!
Views: 504   Replies: 1
Last Post: Jun 12, 2008
by inger-brit
ETTER ,PÅSKEKRÆSJET` PÅ STRØMNETTET - EN BEDRE ENERGIBRUKSFORDELING ER MULIG!
PÅ DEN SOLFYLTE SKITURDAGEN VED MÅNEDSKIFTET april-mai i år, traff undertegnede like ovenfor BUA på noen karer fra el-verket som praktisk holdt på med å skifte noe større sikringer forholdsvis lokalt ute på nettet på Oset...
Views: 571   Replies: 0
Last Post: May 28, 2008
by Jo Jacobsen
Mobilt bredbånd på Ustaoset
ICE har plukket opp igjen restene etter Telenors NMT 450 nett og lansert det som et hurtig mobilt bredbånd. (se www.ice.no). Dette burde absulutt være et alternativ for de som ønsker internetttilgang sporadisk fra Ustaoset og ellers i Norden. Dessverre...
Views: 2348   Replies: 13
Last Post: Apr 26, 2008
by Jan Erik Larsen
Billett ønskes, Skarverennet
Da trenger jeg bare 1 billett til..... Ustaoset-Finse, helst kl. 08.15 - men alt av interesse! 92824772 - Nutte
Views: 362   Replies: 0
Last Post: Apr 17, 2008
by Nutte Coll
Løypekjøring påsken 2008. Takk til Jan Holden
Dette er brev sendt fra Ustaoset Løyper DA til Løypekjører Jan Holden. -- Fikk lyst til å skrive disse få ord til deg, da jeg har mottatt så mange positive tilbakemeldinger om utmerkede løyper i påsken. Ikke bare selve kj...
Views: 580   Replies: 2
Last Post: Apr 16, 2008
by en løypeentusia...
Kommentar etter møte i THU 16. april
I forbindelse med nytt møte i THU ad saker som vedgår Ustaoset er det igjen stor aktivitet i de såkalte "Ustaosets Venner". Dette til tross for at det ved gjentatte anledninger har vært en utrykt enighet at Ustaosets Vel (Forøvrig en meget go...
Views: 759   Replies: 0
Last Post: Apr 16, 2008
by Stein Vindegg
Ønsker billetter, Skarverennet
4 billetter til Skarverennet fra Finse ønskes kjøpt!! Ta kontakt på mob. 92824772 - Nutte
Views: 328   Replies: 0
Last Post: Apr 15, 2008
by Nutte Coll
l
Leanne
Ønsker å kjøpe 2 billetter til Skarverennet
Hei, Jeg vil gjerne kjøpe 2 billetter til Skarverennet. Foretrekker start på Finse og gjerne med transport. Ta kontakt direkte på mobil 90923222 eller send en epost. Takk :-)
Views: 312   Replies: 0
by Leanne
BILLETTER TIL SKARVERENNET
Ønsker å kjøpe 2 billetter til Skarverennet - med tog fra Ustaoset til Finse. Vennligst kontakt meg på telefon 47752347. Christine
Views: 422   Replies: 3
by arne nilsen
Billetter til Skarverennet
Ønsker 2 billetter til Skarverennet kort løype. Fra Haugastøl til Ustaoset. Treffes på telefon 95 12 74 81
Views: 329   Replies: 0
by Knut Jahr
Billetter til salgs - Skarverennet
1 billett fra Ustaoset til Haugastøl,tog kl 0906. 1 billett fra Ustasoet til Finse,tog kl 0815. Ring 93444625. Mvh Cathrine
Views: 384   Replies: 0
by Cathrine Knudsen
4 billetter til Skarverennet
Pga en ulykke kan vertinnen ikke gå Skarverennet. Hennes tre venninner har derfor ikke noe sted å bo og de har valgt å legge ut sine billetter for salg. henvendelse undertegnede, mobil 9054 0394
Views: 488   Replies: 1
Last Post: Apr 07, 2008
by inger-brit
Hunders etterlatenskaper i løypene
Tror ikke det er lurt å ta hundemøkk i plastposer og legge / henge den på løypestikkene. Det tar alt for lang tid for plasten å brytes ned. Ta med en liten barnespade og kast møkka ut av løypa -- Tusen takk
Views: 602   Replies: 2
Last Post: Apr 03, 2008
by hundeeier
Hunder inne på hyttene
Etter en meget fin vinterferie på Ustaoset i MYE vær har vi en henstilling til Prestholt - Tuva - Embretstølen! Ikke tillat hunder inne på hyttene. Det blir stadig flere allergiske her i landet og det er heller ikke trivelig med hunder snusende ru...
Views: 1491   Replies: 10
Last Post: Apr 01, 2008
by Merete
Forholdene på Ustaoset
Er ofte på Ustaoset.En kamerat har hytte der. Har selv hytte på Hovden men er ikke vant med slike tilstander.Ønskje hytteeiere til fjells i påsken med trussel omborttauing av bil tyder at maksimalt skal tynes ut av hytteierne . Hvem stå...
Views: 1596   Replies: 1
Last Post: Mar 31, 2008
by Ole-Johan Vindeg...
Transitspår
För att Ustaoset skall bli ännu bättre som vintersportsort tycker jag att man skall satsa på ett "transitspår" mellan Geilo och Ustaoset och med en vision att kunna åka skidor på ett transitspår mellan Haugastöl och Sudnda...
Views: 458   Replies: 0
Last Post: Mar 26, 2008
by Per Löwendahl
Kommentar til Kåre Vindegg
Som hytteeier på Hovden vurderer jeg ikke å flytte til Ustaoset. Her kjører traktorer med snøredskap hele dagen. Spade og isskrape i bilen. Her er bilen der jeg parkerte den Intet parkometer. Ustaoset er en herlig plass. Skal der om en uke....
Views: 736   Replies: 1
Last Post: Mar 21, 2008
by Webmaster
Kommentar til Johannes Vatne
Med så god innstilling oppfordres J. Vatne til å flytte hit til Ustaoset. Starte opp med gratis parkeringsplasser for alle i vintersesongen. Ta med deg god redskap, spader og koster,-- det er jo bare noen lette snøkorn å fjerne. Grunnlagsinvester...
Views: 641   Replies: 0
Last Post: Mar 20, 2008
by Kåre Vindegg
1 2 3 4 5 6 7