Nok en "never-ending-story" om ulovlige bestemmelser om båndtvang i Hallingdal!
Det er vel kjent at alle kommunene i Hallingdal (Hol - Hemsedal - Ål - Flå - Nes - Gol) har bestemmelser om båndtvang av hensyn til "husdyr på beite" og av hen...
Som kjent vil FM-nettet slukkes i løpet av 2017. Så vidt jeg har registrert får vi inn mange flere kanaler via DAB. Men jeg har foreløpig ikke greid å få inn NRK Hordaland via DAB. Skulle anta at det er mange på Ustaoset som kunne t...
Jeg skal selge en lite brukt borehullspumpe. Den ble montert for fire år siden, og har siden det pumpet mindre enn 40 m3 vann. Den er derfor knapt innkjørt, og går som en drøm. Pumpen jeg selger er en Grundfos SQ2-70, og jeg bytter fordi min le...
Vi er 2 familier (4 voksne, 4 barn/ungdom og en hund) som ønsker å leie en hytte på Ustaoset/Geilo påsken 2018.
Ta kontakt på email.
Vennlig hilsen
Dag Magne Ulvang
DAB+ DEKNING USTAOSET
Ustaosets Vel har mottatt flere klager på dårlig DAB dekning på Ustaoset.
Vi kontaktet Petter Hox i NRK som er ansvarlig for DAB nettet.
Han kom innom Ustaoset for å sjekke dekningen.
Hox gjorde flere målinger, o...
Vi har i tidligere påsker leiet leilighet på hotellet til min datter og hennes familie (har ikke plass til alle hos oss). Men i år virker det som det ikke er mulig, jeg får ikke kontakt hverken via telefon eller e-post. Noen som vet hva som skjer...
I dag gikk vi tur rundt Ustedalsfjorden og gikk da forbi et skilt som sa Dølsgrop, 9000 år. Det var en dyp fordypning der. Jeg finner ingenting på nettet om dette, men regner med at det må være en dyregrop. vet noen noe om dette?
Mvh Toril Swan
Jeg har oppdaget at skal jeg ha one I jerk are til hytta så går jeg først til Bua før jeg tar turen til Montér på Geilo.
Det enkleste er det beste - og nærmest
Hei!
Minner alle hundeeiere om at det i Hol kommune faktisk er båndtvang også om vinteren i enkelte perioder, se tekst under. Vis hensyn til oss som har hunden i bånd og de som ikke synes det er stas å måtte svinge unna løse hunder!...
Hei, jeg er på jobb i Oslo fredag 26/2 og er først ferdig i sentrum kl 17:00 - akkurat litt for sent til å rekke toget til Ustaoset. Så nå lurer jeg på om det er noen østfra som skal kjøre til Ustaoset denne ettermiddagen, og...
Hei
På søndag 10 januar tok jeg toget fra Ustaoset til Bergen. (Toget som skulle gå kl 1615).
Vi var en stor gruppe, med mange skibager, og jeg klarte å ta med meg feil skibag til Bergen.
Jeg tok en svart xxl-bag,med to par alpinski og...
En skipose med tre par ski falt av biltaket mellom Ustaoset og Geilo den 2.januar. Vennligst ta kontakt hvis den dukker opp. Tlf 414 71 1847 eller e-post.
Hei, vi er en familie på 3 ( datter på 9 år) som interessert i å leie en hytte eller leilighet på Ustaoset fra 27.12 til 2.2. Ta gjerne kontakt om dere vet om noen som kan være interessert i å leie ut.
Vi ønsker å leie hytte til nyttårshelgen 2015/2016. Vi er 2 barn, 5 voksne og 1 førerhund. Ta kontakt på bg@pg-flowsolutions.com eller ring på mobil 908.66.051.
Jeg er ute etter å leie en hytte 22 - 24. april 2016 for 6 personer. Ta gjerne kontakt pr. mail: esten@oversjoen.com eller telefon: 9003 6115. Med hilsen Esten Øversjøen
2 stk Hesseng springfjærmadrasser (IKEA) med mål 80X200 selges rimelig, bud mottas.
Kjøpt våren 2013 men har nesten ikke vært i bruk. Selges grunnet ombygging av soverom.
Madrassene er pt på vår hytte på Ustaoset. Interesser...
Vi er en familie på 3-4 stykker som ønsker å leie hytte/leilighet i påsken, siste halvdel (onsdag - mandag).
Vi har tilbrakt mange ferier på Ustaoset og liker oss veldig godt og er godt kjent.
Det blir mor og 1-2 voksne barn (15 år og...
Vi ønsker å leie hytte/leilighet for påsken 2015. Vi er 2 barn og 4 voksne. Vi er rolige personer som er glade i å gå tur. Kan nåes på tlf 48 09 86 89.
Hei vi er en stor familie på 10 voksne i alderen 25 til 56 år og 4 barn fra 6 mnd til 4 1/2 år. vi har tidligere fått leie Øynaden på Ustaoset, men da svigerfar som jobbet i NSB ikke er mer, har vi ikke tilgang til den. vi er ryddige og...
Hei, vi er 2 voksne og 2 barn fra Bergen, som ønsker å leie hytte i påsken 2015 (ev deler av påsken).
Er det noen som ønsker å leie ut hytten sin? Vi er både pålitelig og ordensmennesker.
Vennlig hilsen Marianne Rasmussen
På sidene til Inger-Brit leser jeg i dag:
Der ble det fattet et omforent forslag fra AP - Høyre - Venstre og Senterpartiet : Det blir innført eiendomsskatt i Hol kommune fra 2016. Av denne skatten skal 40 % gå rett inn i drift og utvikling av l...
EIENDOMSSKATT I HOL
Ja, dessverre, det vil bli innført eiendomsskatt i Hol fra 2016. Det er flere forhold som gjør dette nødvendig.
- I mange, mange år har kommunen levd godt på kraftinntekter, det har gitt muligheter for en drift langt ov...
Er det noen som har erfaring med å bruke Tesla fra Oslo til Ustaoset. Er vel ingen problem om sommeren, men holder batteriet helt opp om vinteren eller må man lade på Gol?
Jeg lander fra London kl. 12:25pm på julaften - er der noen som skal kjøre opp slik at vi når julemiddagen på Ustaoset ?
Kan være i sentrum ca 1:30pm - eller Lysaker / Asker før kl 14.00
Send e-post cs.namtvedt@aol.com
Hei,
Etter rennet var både mine ski og staver borte. Dette må ha skjedd en gang mellom ca 17:00 og 18:45. De sto plassert utenfor Ustaoset hotell. Skiene var merket med merkelapp med mitt startnummer T 10 985
Ski
Merke: Madshus
Type: Hypersonic...
Sentralt på Ustaoset, innendørs P-plass i moderne/2009 anlegg.
Osestølen Bilstall
God plass, med egen tilhørende bod ca 5m2
Årlig fellesutg 3.600.-
For evt spm, kontakt 92 02 90 29
Ref regjeringens beslutning om prøveperiode for snescooterkjøring til fornøyelse.
Har Hol kommune søkt om å være med på dette forslaget?
I så fall, vet noen om hvor det planlegges å tillate løyper?
Jeg har vær...
Lørdag 24.08.2013 kom jeg kjørende ned Rennedalsveien mot broen over elven. I bakken like ovenfor så jeg noe som jeg trodde var en pinne som lå i veien. Det viste seg å være en hoggorm jeg hadde kjørt over. Vi har tidligere sett hog...
De siste årene har det vært god vekst av trær og busker på Ustaoset. I "gamle dager" var det rikelig med sauer som gresset her hele sommeren gjennom og holdt buskvekster nede. Nå er det svært få sauer igjen, og det gror raskt igjen....
Jeg lurer på om noen har info om parkeringsmuligheter ved stasjoen på Ustaoset. Tenkte å gå på toget til Finse etter å ha handlet mat på Joker. På NSB sine nettsider står det at det ikke er parkeringsmuligheter der, men...
Hei. Hvor går grensen mellom Hallingdal og Hardangervidda? Vi har hytte på Ustaoset. Ligger den da på Hardangervidda eller i Hallingdal? Takk for svar. God hilsen Elisabeth
Vurderer å ta en skitur opp til Arne Næss sin hytte på Tvergastein. Men er dette forsvarlig vinterstid? Har aldri gått i det terrenget vinterstid. Tenker spesielt på rasfare. Setter pris på tilbakemeldinger:)
Vår kjære Golden Retriever tispe, Bella, nærmer seg 11 år, og har gitt oss klar beskjed om at hun ikke liker skitur lengre! Hun er sprek for alderen, går lange fotturer, men blir stiv og støl av skiturer, selv med mange pauser. Hun klare...
Vi har hatt noen flotte dager på det vakre Ustaoset. Naturen er vakker , løypene er kjempefine , men det er en ting som skjemmer langs løypene , særlig langs nærløypa , og det er all hundeskiten. Med ca. 10 - 15 meters mellomrom ligger...