Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
Frivillig bidrag til løypetråkking

Ref oppfordringer fra Inger-Britt om frivillig bidrag.
Jeg er medlem av Ustaoset Vel, og hoveddelen av kontingenten går til løypetråkking. Jeg synes det er stort nok bidrag fra oss medlemmer.
Hvis det ikke kan skaffes andre midler foreslår jeg at det vurderes å redusere noe løypekjøring tidlig på vinteren utenfor helger.
Faste utgifter til maskin og kjører reduseres ikke med dette, men drivstoff og driftsrelatert vedlikehold vil bli redusert.
En annen sak er at løypene blåser raskt igjen når det er dårlig vær, og kjøringen blir nesten bortkastet.
Jeg foreslår at saken diskuteres på neste årsmøte i Ustaoset Vel, hvie finansieringen ikke blir bedre på annen måte.

Re: Frivillig bidrag til løypetråkking

Fint med tilbakemeldinger. Men --denne siden leses også av mange andre enn Ustaoset Vels sine medlemmer.
Skiløyper i Hol -- Frivillig bidrag --er et skriv med en giro Hol Kommune sentralt sender ut.Men de som betaler på den kontoen jeg har oppgitt, betaler rett til Ustaoset Løyper. Kan opplyse om at for 2008 fikk vi på Ustaoset inn noe over 60.000,00 i frivillig bidrag. Denne giroe har foreløpig ikke gått til Medlemmene av UStaosets Vel.Mange grunneiere tar heller ikke betalt for at kjørte løyper går over deres grunn.
En kan jo også tenke slik at det er mange familiemedlemmer i en hytte, men man betaler bare inn et medlemskap til Ustaoset Vel.--Så kanskje noen synes det er flott å være med på et lite ekstra bidrag. Hol Kommune betaler inn til Løypetråkkingen her oppe og alle som driver virksomhet av et eller annet slag betaler også.
Ellers må Ustaoset Løyper forholde seg til Hol Kommunes vedtatte Sti- og Løypeplan. Det drives et utstrakt dugnadsarbeid vedrørende løyper / løypedrift og stier sommerstid.

Re: Frivillig bidrag til løypetråkking

Re: Frivillig bidrag til løypetråkking

Takk for svar.
Du burde informert om at oppfordringen primært var til andre enn medlemmer av Ustaoset Vel, og at bidragene gikk inn til løypekjøring på Ustaoset.
Ellers takk for ditt enestående engasjement for alt som angår Ustaoset og mye annet

Re: Frivillig bidrag til løypetråkking

Kommentar til løyper/løypekjøring/bidrag. Helt enig i oppfordringen om at alle som benytter løypene kan yte et bidrag. Samtidig er det sikkert mange hytte-eiere som ikke er medlemmer av hytteforeningen. Dersom alle var det ville vel det bidra også. Ikke enig i alternativet med å redusere løypekjøringen. Husk det er sterk konkurranse vinterstedene imellom! Dersom Ustaoset skulle få ry på seg for dårlige løyper er dette et STORT minus!
PS. Var i løypene forrige helg + mandag 26.1. Det var en opplevelse!! Nydelige løyper og forhold!

Re: Frivillig bidrag til løypetråkking

-- og bare tenk, så flott det blir denne helgen. Vi er berømt for flotte løyper på Ustaoset.-- Takket være en stor innsats av først og fremst Jan Løypekjører, men han har også med seg gode hjelpere. Det er Finn og Reidar -- så her står gutta på for løypene.--

Re: Frivillig bidrag til løypetråkking

Aldri har løypene vært bedre enn de var i 2008 og har vært så langt i år...fra Uggen/Steinvika og opp mot Embretstølen og nederste løypa.

Jeg vil anbefale alle hytte eiere på Uggen og i nærheten av Steinvika å betale sitt bidrag så vi kan opprettholde de fine løypene vi nå har fått med løypemaskinen.