Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Mobilt bredbånd

Jeg bruker ICE og det fungerer også helt utmerket. Valgte ICE siden de tillater ukes abonnement (175kr) med ubegrenset bruk.

Re: Mobilt bredbånd

Tusen takk for alle bidrag, setter veldig stor pris på det!

Mobilt bredbånd - ICEs løsning.

Som man kan lese av debattsidene, testet jeg ICE for et par år siden. Den gang var det ikke dekning på Ustaoset. Nå ser vi at det er dekning. Visstnok en ny sender på Ustetind.
I mellomtiden har jeg benyttet Telenor Fri Data direkte i PCen. Har fungert veldig bra, men er kostbart.
Satser derfor på ICE med WLAN det neste året. For mange en meget anvendelig pakke på hytta. Mottok routeren i går og det var imponerende å så hvor enkelt det var. Plugg sammen og plutselig har du både trådløst nett (som sikkert flere i familien kan ha glede av), nettverk med 3/4 porter eller tilgang via USB. (Husk å endre passord om du benytter trådløst nett...).
ICE har ulike modeller for kjøp med eller uten binding og prisen er ikke avskrekkende. Valgte selv WLAN Ofte Avtale og totalpris for det første året blir ca 3.000. Da får man opptil 1000Mb pr mnd, som bør holde for de fleste. Etter ett år kan man stoppe avtalen og f.eks. betale 175 pr påbegynt uke (og fri bruk). Praktisk hastighet når jeg testet i Bergen i går, var 1000 kb/s inn og 500 kb/s ut - det samme som jeg fikk via Telenor og HSDPA. På Ustaoset vil jeg tro ICE slår Telenor på hastighet under høytider der Telenors linjer blir tungt belastet.

En ekstra bonus om man reiser i Danmark og Sverige, er at ICE kan benyttes i dette området uten tillegg. Telenor derimot (selv om du allerede betaler kr 399 for "Fri Bruk",) fakturerer 25 kr/ Mb i tillegg (om du benytter billigste løsning via Telenors samarbeidspartnere!). Det kommer lett en betydelig tillegsregning fra Telenor om man beveger seg utenlands!