Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
(Riks)TV dekning på Ustaoset

Ifm et nett-møte arrangert av Bergens Tidende med en representant for RiksTV sendte jeg inn følgende spørsmål om fremtidig TV-dekning på Ustaoset. Svaret kan kanskje være av interesse for flere som vurderer parabol når det analoge nettet blir slått av.

Fredrik Manne
---------------------------------------------
Spørsmål:
Jeg har hytte på fjellet (Ustaoset) hvor jeg idag får inn NRK 1. På dekningskartet er Ustaoset (og Haugastøl) markert som udekket, mao man må ha parabol. Finnes det noen planer for videre utbygging av nettet og når vil det ev. være avklart. Hvis dette drøyer må man jo kjøpe parabol hvis man vil ha tv.


Svar:
70 prosent av fritidsboligene i Norge blir dekket av det digitale bakkenettet. I tillegg har vi sagt at der det er kommersielt forsvarlig vil videre utbygging bli vurdert. Ustaoset/Haugastøl er et av områdene NTV og RiksTV vil se nærmere på. En avgjørelse om evt. utbygging her vil bli tatt i god tid før det gamle analoge nettet stenger.
Jørgen Thaule [17.09.2007 14:08]

Dekning?

Svaret på spørsmålet kommer sannsynlivis snart. Søndag var tilsynelatende bakkenett-representanter på Ustaoset for å sjekke dekningen.

Re: (Riks)TV dekning på Ustaoset

Jeg fikk beskjed sist helg av EXPERT på Geilo at Ustaoset ikke kommer inn på Riks-TV hvilket betyr at de som ikke har parabol neste høst står uten bilde.

Re: (Riks)TV dekning på Ustaoset

Dekningskartet er forbedret for Ustaosets del siden denne diskusjonstråden startet.

http://www.rikstv.com/Nar-kommer-det/Sjekk-din-dekning/

Tidligere var det et stort hvitt felt(Sannsynligvis ikke dekning), nå er det meste grått(Mulighet for dekning).

Sendingene skal ha startet nå, så hvis noen har mulighet til å sjekke (det går fint å ta med mottaker hjemmefra) ville det være fint å lese resultatet her, så kan vi kanskje minske antallet paraboler.

mvh
Sverre Esmark