Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
Hunder i løypene - løypekultur

Hallo.
Trodde nesten ikke mine egne øyne når jeg så forslaget om forbud mot hunder i oppkjørte skiløyper! Dette støtter jeg 100%!
Minner også om høyre-regelen i skiløypa! Gjelder også Bergensere!

Re: Hunder i løypene - løypekultur

Jævla idiot.

Re: Hunder i løypene - løypekultur

Skal vedde på at Stein er en østlending. De er noen tullinger

Re: Hunder i løypene - løypekultur

som hunde eier har vi et spesielt annsvar for at ting går for seg på en ordentlig måte i skisporet,men å forby hunder i oppkjørte løyper ,gir meg stygge bilder om en nasjon med nyrike bortsjemte og egoistiske mennesker som har mistet det siste fnugg av sund fornuft.det har jo også vært mulig og bestille fly billet uten at det er barn i nærheten.
kanskje vi kan forby barn i løypen ?tenk så fint vi hadde hatt de da.
nei ,jeg stemmer for å få norge ut av golfstrømmen

Re: Hunder i løypene - løypekultur

Som Bergenser uten hund burde jeg kansje avstå fra å mene noe om emnet utifra innleggene hittil.Imidlertid vi er heldige som har flotte løyper i det fantastiske terrenget på ustaoset å gå på ski i. Problemet er ikke stort, men både for hund og skiløper er det farlig når hunden svinser rundt i løypene enten de har bånd eller ikke. Jeg har sett flere situasjoner hvor andre enn bergensere har vært involvert. derfor til dere som har hund og bruker preparerte løyper, hold kontroll med hunden spesielt i nedfarter hvor skiløpere kommer raskt på enten de kommer i sporet eller utenfor.
Og enda et hjertesukk, unngå at hunden legger fra seg i løypene, det skjer altfor ofte, det er stygt men verre, når noen faller enten det er barn eller voksne er det ikke hyggelig å treffe hundeavføring.