Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
Utbygging: Så galt kan det gå!

Godøysund har blitt nevnt flere steder på dette debattforumet. For de som ikke kjenner historien og resultatet, kan man her lese mer om Godøysunds triste skjebne.

Historien viser hva som kan skje når ting begynner å gå galt. Man skulle tro at offentlig forvaltning sikret at slike prosjekter ikke kunne få klarsignal før fullføring var garantert, men...

Ikke minst må vi kunne forvente at kommune/fylkeskommune viser en særskilt varsomhet i sårbare områder slik som på Godøysund - og nå på Ustaoset.

Les mer på:

www.datagrafikk.notempgodoysund.pdf
(Klipp evt. ut denne lenken og lim den inn i en Internett-leser)

Rolf Einar Eriksen

Ferieleiligheter på Trysil

Jeg vil anbefale Jørgen og andre som med spenning følger med på hva som skal skje på Ustaoset, å lese Dagens Næringsliv 21. mars side 28 og 29.

Prosjektet som omtales, omfatter bygging av 90 fritidsleiligheter på Trysil. Manglende garantier, forsinkelser, inkassosaker samt sviktende tillit hos Trysil Booking ser ut til å være dagens status.

Har vi grunn til å tro at en utbygging på Ustaoset vil få en bedre skjebne? Vil kommunen være sitt ansvar bevist å kreve 100% garanti for fullføring før tillatelser gis?

"Troll i ord!"

Når jeg 27. februar beskrev Godøysund som en slagmark, var jeg nærmere sannheten enn jeg visste.

Jeg håper ikke jeg med dette formidler en aprilsnar.

Ærverdige gamle Godøysund Fjordhotell er overtatt bl.a. av Wasteland som skal drive stedet de nærmeste årene.

Les mer om Wasteland på www.wasteland.no

Jeg har fått tilsendt deres nye flotte brosjyre og blant årets nyhet er eventreiser til Godøysund.

"Skyt sjefen før sjefen skyter deg" er ett av temaene.

"Paintball Godøysund" omfatter både våpen/markør instuktør etc og avsluttes med BBQ på bryggekanten.

Det er jo flott at stedet kan gjenbrukes, men det er litt synd det ble som en krigsskue/lekeplass.

Jeg håper ikke historien gjentar seg og at Wasteland blir en fremtidige eier av Ustaoset sentrum....

Wasteland Godøysund

Jeg har fått tillatelse til å distribuere den nye brosjyren fra Wasteland hvor bl.a Godøysund er tatt inn i aktivitetstilbudet.

www.datagrafikk.notempWastelandGodoysund.pdf

Hvem skulle trodd at Jan Straumes visjoner om nytt liv og Radisson Resort på Godøysund fra kun få år tilbake, skulle ende opp med at stedet blir mer tilpasset de som elsker å løpe rundt i terrenget med stridsutstyr og å skyte maling på hverandre?

Lite gjennomtenkt planarbeid - hastverk

Miljøverndepartementet setter bom for utbyggingen på Godøysund. Kommunen krever kompensasjon.

Les:
http://www.bt.no/lokalt/article265824.ece

Er dette nok en konsekvens av hastverk i planprosessen?

Ikke la oss gå i samme fellen!

Først reguleringsplan, deretter bebyggelsesplan - så oppstart!