Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
fjellandsby

Etter mange mange år på Ustaoset synes jeg det er flott med masse nye tanker rundt utbygging av stedet.
Ser av andre innlegg at innvendingene er mange, MEN :
det kan vanskelig bli trangt i skisporene.Til det er de for mange og lange ! Vidda rommer veldig mange folk. Ustaoset har sin sjarm i at det er ulik arkitektur på de nåværende hyttene.Arkitektuten som er lagt ut til Fjellandsbyen vil nok ikke passe veldig godt inn. Dette bør det jobbes aktivt og konstruktert med. Hallingskarvet er ett av våre fjell som har få ( om ikke noen) spisse topper og derfor blir arkitekturen en så voldsom kontrast til landskapet.Jeg vil tor det kan legges fram alternative tegninger. En forutsetning er at slike store byggeprosjekter "glir" så godt inn i naturen som mulig. Det nåværende prosjekt gjør beklageligvis ikke det.
Ustaoset trenger ny giv og dette er en mulighet man bør ta positivt opp.Det er ekslusivt i dag å skulle ha et så flott sted nesten for seg selv , med tanke på hvor lite mange av hyttene blir brukt.I "gamle" dager var det masse liv på Ustaoset. Særlig er dette synbart på sommeren og høsten.Det er skrint med folk som bruker den flotte naturen. Ustaoset er mye mere enn påskeferien og event. Skarverennet. Derfor er det vel etterlengtet at det bygges ut mange enheter slik at det igjen kan bli folk i det flotte fjellet.
Jeg ønsker tillykke til de som jobber med å få til en større utbygging av området, men husk ; dette MÅ passe inn i det fantastiske landskapet . Skyskrapertendenser blir sjelden pent.
hilsen Bente.