Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
Utbygging: Hotell/Karivollen

Etter mange år ser det nå ut til at Ustaoset skal kunne stå frem som et sted som vil ha fremtiden i seg.
Området bak hotellet må jeg i all beskjedenhet si er ganske trist. En ansiktsløftning her vil heve stedet Ustaoset.
Skal vi i fremtiden ha glede av hyttene avhenger mye av om det også er et grunnlag for de fastboende. Svikter dette grunnlaget kan det gi uheldige følger for oss som har vårt andre hjem der.

Den planlagte utbyggingen er ikke mer enn hva Ustaoset skal kunne tåle. En fare for ”Hemsedal tilstander” vi har hørt om i det siste, ser jeg ikke som realistisk, de to stedene er neppe helt sammenlikningsbar. Ustaoset er og vil mest sannsynlig også i overskuelig fremtid først og fremst være et sted som appellere til barnefamilier og mer voksne mennesker med tradisjon for langrennsski og turer i fjellet.

Det er alltid en viss skepsis til endringer, men skal Ustaoset ha en fremtid som stedet fortjener, bør sentrum rustes opp og grunnlaget for flere fastboende trygges. Tiden er i ferd med å innhete også Ustaoset.

Re: Utbygging: Hotell/Karivollen

Jeg er ikke imot en revitalisering av hotellet men den planlagte utbyggingen er så omfattende at det forutsettes og bør kreves en ny kommunal reguleringsplas for hele området, før det i det hele tatt settes en spade i jorden. En kommunal reguleringsplan vil medføre en grundig, forsvarlig og tilfredstillende saksbehandling av et stort utbyggingsprosjekt for Ustaoset.

Ustaoset Fjellandsby (slik arkitekten har fått boltre seg hører ikke hjemme på Ustaoset - vi kan ikke ha "skyskrapere" blant tradisjonell hyttebebyggelse): Krav til bygningsmasseen må være tilpasset naturomgivelsene når det gjelder størrelse, takhøyde og arkitektonisk utforming.

Dette er altfor voldsomt og omfattende og vil ødelegge det nærmiljøet vi er så glade i.

Vi ønsker alle et revitalisert Ustaoset velkommen til glede for både fastboende og hytteeiere, men ikke dette!!!!