Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
Revitalisering av Ustaoset

Det er flott at der er personer som ønsker å få en revitalisering av Ustaoset. Men - når en først ønsker dette, så bør en ha så pass gangsyn å se at det framlagte forslaget er helt håpløst i struktur og arkitektur, og at dette aldri vil kunne bli realisert i sin nåværende form. Forhåpentlig er byggningsmyndighetene i Hol kommet lenger enn den gangen Voss kommune gav tillatelse til å bygde anekset til Fleischer hotell på Voss. Byggningsrådet i Hol bør kunne komme med klare føringer for arealbruk, arkitektur, så som høyder og utseende, og andre regulerings- forutsetninger, så kan utbyggerne komme med et nytt forslag i.h.t. dette.
Som sagt, en er ikke imot en utbygging, men dette må harmoniseres til det eksisterende miljø.

Re: Revitalisering av Ustaoset

Vi ønsker ikke Ustaoset Fjellandsby velkommen slik det nå foreligger. Jeg støtter Nils Haaland med flere på dette. Man må hensynta eksisterende miljø og bygningsmasse og kun sette inn evt. bebyggelse som hører hjemme her oppe (dvs ikke 16-18m høye bygninger ved siden av eksisterende hytter). Jeg har ingen forståelse på at man desperat forsøker å legge dette frem som en siste sjanse for Ustaoset. Det er viktig å legge merke til at de positive ytringene stort sett er representert ved Vindegg - meg bekjent er de fleste andre fastboende i mot de eksisterende planene. Hvorfor slik en hast - her man må tenke seg godt om ifht en slik voldsom utbygging som er påtenkt å forandre Ustaoset fullstendig.