Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
Murerarbeid

Tiden for hyttevedlikehold, nybygg/tilbygg nærmer seg, og jeg vil derfor dele noe av min erfaring med dere. I 2015 ble tilbygg til min hytte påbegynt. Tilbygget (20 m2 stue) har en høy grunnmur, som er synlig ca 45 cm over gulv inne. Murmester Lid, BGeilo, sto for arbeidet. Han ble tidlig, og gjentatte ganger, også med fotos, gjort oppmerksom på at vann trengte gjennom muren når det blåste og regnet. Svar fra Lid uteble, men jeg tok det for gitt at et seriøst, lokalt firma ville løse problemet. Men dessverre, og selv om takstmann har konstatert og påpekt lekkasje gjennom grunnmuren, har murmester Lid unndradd seg sitt ansvar. Dette til tross for at Lid senere har innrømmet at muren er bygget i et “ikke vanntett materiale”, og arkitektens tegninger er heller ikke blitt fulgt.
Resultatet er stygge, økende fuktmerker på murveggen inne, og det som verre er: bjelkelag/gulv inne ligger på en helstøpt plate, slik at vann inn gjennom øvre del av grunnmur ikke kan renne vekk. Mitt råd til andre på Ustaoset med byggeplaner er: IKKE BRUK MURMESTER LID.

Re: Murerarbeid

For å få litt balanse i forholdet; vi brukte murmester Lie til forblending av skorsteinen vår i fjor. Vi var veldig fornøyde med jobben og prisen, og vil anbefale dette håndverkerfirmaet.