Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Hytteforbud

Helt enig med deg Johan. Jeg vil gjerne på fjellet, men det er i dag over 6300 innen helsevesenet som er i karantene og det er mange andre ting som skjer enn brukne ben. Vi hadde et uhell med lårbrudd på Ustaoset i august og det tok 2 timer før ambulansen kom.

Re: Hytteforbud

Det er riktig Tom, meg selv inkludert etter utenlandstur til ikke-endemisk område. Men, veldig mange av disse, også meg selv inkludert, vil være ute av karantenen i god tid før påsken !

Re: Hytteforbud



Dette hytteforbudet er jo ikke helsemessig begrunnet, tvert imot sier FHI :
"I et intervju med Dagens Næringsliv opplyser smittevernekspert Preben Aavitsland at Folkehelseinstituttet ikke var involvert i denne avgjørelsen.Aavitsland, som er overlege ved FHI samt kommuneoverlege i Arendal og Froland, mener det faglig sett kan være nyttig at folk reiser til fjells.

– En smittevernfaglig vurdering tilsier kanskje at det kan være nyttig å ha flere folk i fjellet enn i parker i byene hver helg, sier Aavitsland til DN."

WHO er og uenig.

I Danmark oppfordres folk til å dra til sommerhytten for spre befolkningen.

Jeg er ikke så bekymret for egen bruk av hytten i påsken, men føler veldig med de mange som er i risiko-sonen pga alder eller sykdom og som ville isolere seg på hytten til det hele blåste over. Så blir de kjeppjaget til byen igjen av de lokale myndigheter som klager til Erna og får hun med på laget.

Det blir nok dessverre nedgang i interesse for hytter og dertil prisnedgang framover, det du trodde var fast eiendom på lik linje med andre viste seg å være en slags leiekontrakt på nåde av de fastboende.