Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Finnes det ikke noe annet

Det var da voldsomt. Selvfølgelig kan man legge alt i en tråd, men hvorfor har ikke du gjort det? Vi som synes det er spennende med ugler har ikke noe i mot det. Det flommer uansett ikke over med nye temainnlegg på dette forumet for tiden.

Re: Finnes det ikke noe annet

Var ikke meningen å virke så krass, hadde en relativt dårlig dag...beklager det. Bare skriv om det som opptar dere, er bra å skape litt liv på dette forumet :)

God sommer

Re: Finnes det ikke noe annet

LIVETS GANG PÅ ,,KULTHAUG, USTAOSET ØST er fint å oppleve heile grønthalvåret, som elles. Nå er ikke jeg
ornitolog, men samfunnsøkolog som er noe litt annet.
Men her rundt på Kulthaugåsen nå i juli har jeg lenge observert det jordugleparret nabo Gunnar Grimne nøye har lokalisert, nemlig i følge en fagmann ,,ved min side" - et par som har gått til hekking her og lagt opp til reir, derfor ser en begge to ,,rase rundt" etter gnagere o.a. - en dag tok en av dem ei mus 7o meter nedafor hytta mi, fascinerende!
Mine lokale fuglekontakter i Hol er oppe ofte her på Haugastøl-Ustaoset og observerer. - jeg kan også bidra med observering av at en større etling av jordugla, nemlig den større haugugla, så jeg sitte
lenge nede og oppe, mye lenger av gangen; den er her ofte om høsten.
Apropos de som måtte dem som synes dette er ,,kjedelig", kan jo gå nærmere inn på annen
økologi, f.eks. har jo u. forrige åra skrive en del om hvor godt det nå går med å skaffe seg en pelletskamin og hente eller blit tilbragt pellets fra
storfabrikken i Kleivi; på hytta har jeg jo her to kaminer som durer og går.
prøv slike emner eller gå gjerne inn på andre ,,grønne temaer!"

17.juli 09 med hilsen Jo Jacobsen
samfunnsøkolog og
småivrig fugleelsker

Re: Finnes det ikke noe annet

nå synes selv vi ugler at det blir vel mye prat om pelletskaminer...

Re: Finnes det ikke noe annet

Pelletskaniner derimot, nammenamm

Re: Finnes det ikke noe annet

Det skrives på "vegne av", ikke på "veiene av". Har man raseriutbrudd, så er det vel ikke så lett å holde styr på rettskrivningen ?