Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
1 2 3 4
Topic
Author
Views
Replies
Last Post
Ulovlig båndtvang i skiløyper
Vinterferien er i gang, og nok en gang kommer det påstand om at «det er båndtvang i alle dobbeltsporede maskinpreparerte skiløyper» i Hol kommune. Dette er ikke korrekt. Hundeloven § 6 gir kommunene hjemmel for å vedta utvidet b...
Views: 52   Replies: 0
Last Post: Feb 19, 2026
by Stein Erik Jonas...
Nye nettsider
Vi vil i dag 15. januar ca kl 13 legge ut nye nettsider som også er tilpasset mobil og nettbrett. Oppdager dere feil eller har andre innspill kom med de her. Dere vil også se at meny for de forskjellige sidene ligger på egen side. Når dere klikker...
Views: 134   Replies: 0
Last Post: Jan 15, 2026
by Webmaster
Bekreftelse med reCaptcha
Vi må dessverre innføre bekreftelse av innlegg med reCatcha på grunn av store mengder spam i det siste.
Views: 65   Replies: 0
Last Post: Dec 21, 2025
by Webmaster
b
Britt
Nye votter funnet 18. Mai
Funnet på myrete sti nordvest for Ruken.
Views: 101   Replies: 0
Last Post: May 19, 2025
by Britt
Åpent folkemøte Vestlia Resort på Geilo 19/5
Vi har mottatt: Hei, og god vår! Jeg minner om folkemøtet på mandag etter 17. mai, den 19/5 kl 1730- 2000 med påfølgende middag kl 2100 i egen spisestue. Og overnatting med frokost påfølgende morgen, uten kostnader for de som...
Views: 178   Replies: 0
Last Post: May 08, 2025
by Webmaster
Leserinnlegg fra Atle Grung i Hallingdølen
Der ligger den, Magne sin hyttetomt på Ustaoset: Nedenfor en hytte, ovenfor en annen hytte, bortenfor en tredje. Veien går helt frem. Vann er sikret fra et oppkomme. Adgang til avløp er ok. Og da Hol bestemte at hytteeiere måtte ha tilgang til par...
Views: 485   Replies: 0
Last Post: Feb 18, 2025
by Webmaster
Parkeringsplass, gjerne med lader, ønskes leid
Ønsker å leie en innendørs parkeringsplass, fortrinnsvis med lader, for siste halvdel av vinterferien (19-24/2) og/eller for siste halvdel av påsken (17-21/4), alternativt for en gitt periode.
Views: 244   Replies: 0
Last Post: Feb 12, 2025
by Cecilie Skarphag...
Uthus og reinsdyr
Ser meldingen din i dag ang. uthus søndre fjellbergodden 24. Jeg bor selv på søndre fjellbergodden 28 og den har vært i familiens eie siden 1951. Vil bare presisere at det ikke er sett et eneste reinsdyr eller spor der siden 1951. Noe så idio...
Views: 368   Replies: 0
Last Post: Feb 09, 2025
by Tom Greni
Måbødalen- leserinnlegg i Hallingdølen
Nå har det falt ned en stein fra tunelltaket i Måbødalen. Heldigvis gikk ingen liv tapt. Men, veien er stengt i minimum 2-3 døgn pga større utbedringsbehov midt i turistsesongen, og Eidfjord er, som om vinteren, isolert østfra inn mot Ha...
Views: 487   Replies: 0
Last Post: Jul 24, 2024
by Webmaster
Okley briller funnet
Okley solbriller funnet ved Ruken krysset i dag (10.02) kl 14:30. De ble levert inn til Bua i 17 tiden.
Views: 225   Replies: 0
Last Post: Feb 10, 2024
by Are Nodland
Trenger barnestaver str 100cm
Noen som har et par barnestaver str 100cm som ikke brukes? Kjøper gjerne! Per T 95 93 96 44
Views: 164   Replies: 0
Last Post: Apr 04, 2023
by Per A. Kierulf
Bilnøkkel mista
Har mista svart Mazda bilnøkkel (svart avlang helautomatisk dings). Kanskje i skiløypa... kanskje annan stad. Var på tur frå Osestølveien 5, til Hesteberget og ned igjen til kaféen i helga. Blir glad viss nokon finn dení ¾...
Views: 242   Replies: 0
Last Post: Jan 15, 2023
by Ruth Fjose Stein...
Andre land
Hei, du savnet flere som fulgte deg fra utlandet. Vi er i Cederberg nord for Cape Town og følger med dine sider siden vi skal til Geilo i julen. Her det det full sommer og det nytes. med hilsen Elisabeth Corneliussen
Views: 435   Replies: 0
Last Post: Nov 25, 2022
by Elisabeth Cornel...
Leserbrev i Hallingdølen
Konsesjonskraft En urolig verden, krig og kraftmangel i Europa i kjølvannet av pandemien fordrer handlekraft på alle nivå. Hol Høyre mener nå at tiden er inne til å få utredet fastpris for næringsliv, husholdninger og fritid...
Views: 490   Replies: 0
Last Post: Oct 09, 2022
by Webmaster
Kompensasjonsordningen for høye strømpriser.
Ordningen skal ikke omfatte fritidsbolig, men etter innføring av ny nettleiemodell, har jeg søkt om slik støtte, utfra garanti for at jeg skal bruke hytten minste 3 dager pr mnd: "- Da jeg ved min garanti for mnd-lig tilstedeværelse fra et bruksme...
Views: 573   Replies: 0
Last Post: Aug 04, 2022
by Johan Fr Kayser
Skarverennet
Selger 1 billett, Tog til Finse fra Ustaoset 08:02.
Views: 253   Replies: 0
Last Post: Apr 20, 2022
by Harald Inge Aakr...
Hundeavføring
Vi har nå vært på Ustaoset i 3 dager med barnebarna 7 og 10 år. Det er veldig fint for både barn og voksne rundt i alle de fine løypene, men det er en ting som skjemmer veldig, og det er all hundeavføringen i og ved løypene. L&...
Views: 472   Replies: 0
Last Post: Mar 01, 2022
by Einar Helgesen
Klimafabelen
Emne: Har FN panelet tatt for mye MØLLERS TRAN ? HAR FNs KLIMAPANEL TATT FOR MYE MØLLERS TRAN !? FERSK FN KLIMARAPPORT MED SKREMSLER.. Det skal bli varmere og greit nok siden temperaturen uunngåelig har variert til alle tider o...
Views: 684   Replies: 0
Last Post: Aug 22, 2021
by Knut Rellsmo
l
Line
Dameklokke mistet på Ustetind 30 juli
Hei Dameklokke mistet på Ustetind fredag 30.07. Dersom noen har funnet klokken, kan jeg kontaktes på email. Takk.
Views: 386   Replies: 0
Last Post: Aug 04, 2021
by Line
"Karivollen-planen bryter med Områdeplanen på en rekke punkter!"
Utbyggingsplanene for Karivollen er nå klar for 1. gangsbehandling i Hol Kommune Utvalg for Plan og Utvikling 09.06.21. Med bakgrunn i så langt tilgjengelige plandokumenter, sendte Ustaosets Venner ved undertegnende personer, følgende skriv datert 2...
Views: 921   Replies: 0
Last Post: Jun 03, 2021
by Ustaosets Venner
3 spørsmål til Ordføreren i Hol Kommune!
Ifm. Hol kommunes "Hyttemøte" lørdag 27. februar, oversendte Ustaosets Venner følgende tre spørsmål til ordfører Peter Rukke. Beklagelig vis er illustrasjonene som fulgte spørsmålene ikke mulig å få inn i innlegget...
Views: 950   Replies: 0
Last Post: Mar 04, 2021
by Ustaosets Venner
Løse hunder
Observerer at hyttefolk slipper løs fuglehund som jager opp ryper og leker med andre hunder som står i bånd. Selv om det ike er båndtvang nå(uke 9) skal man ha kontroll på bikkja.
Views: 616   Replies: 0
Last Post: Mar 01, 2021
by Cecilie E.Onsage...
Forunderlig påske
Hei alle, Underlig påske dette, og sikkert ødeleggende for de næringsdrivende vi alle "vet" alltid er der. Jeg satt her og fabulerte over underligheten, og innså at i dag på en av de travleste dagene på "fjellet" skjer det ingenting....
Views: 795   Replies: 0
Last Post: Apr 03, 2020
by Erik Bjerkelund
Dagstur er lurt og lov
Vi kjørte opp fra Stavern til Ustaoset idag, mandag 30/3. Vi sjekket to venne-hytter (ovner og vinduer og kjøleskap etc.) pluss vår egen hytte. Så handlet vi på BUA, alt det vi kunne komme på at vi vil kunne få bruk for de neste...
Views: 751   Replies: 0
Last Post: Mar 30, 2020
by Geo Wilson
Vindlue mistet i blåsten
Hei, jeg mistet idag 30.12 en sort vindlue Som fløy avgårde i full fart. Funnet den? Ring 98037337 Mvh Elisabeth Hellzen
Views: 436   Replies: 0
Last Post: Dec 30, 2019
by Elisabeth Hellze...
Slettet innlegg om Skarverennet
Alle innlegg i forbindelse med Skarverennet er slettet.
Views: 453   Replies: 0
Last Post: May 20, 2019
by Webmaster
Bæremeis i påsken
Barnebarnet mitt har glemt bæremeisen sin hjemme. Er det noen som har en meis her på Ustaoset som ikke er i bruk i påsken som vi kan leie? Kontakt Helen Sterud 47288151
Views: 365   Replies: 0
Last Post: Apr 13, 2019
by Helen Sterud
Mistet ski, hjelm, svart skinnjakke, staver og husnøyler i en XXL skipose
Mistet skipose XXL med innhold: grønn hjelm, svart skinnjakke med 2 nøkler i lommen, skistaver og nye slalomski. Hadde dette med toget fra Bergen som gikk 1557, og skulle til Geilo. Skipose lå på gulvet i kupé 4. Er det noen som har tatt feil...
Views: 555   Replies: 0
Last Post: Mar 01, 2019
by Signe Lyngsgård
h
Helen
Løyper til Prestholt
I dag gikk vi en fin tur fra Ustaoset via Hesteberget til Prestholt og videre til Geilo. Flotte løyper til Hesteberget og fra Prestholt til Geilo. Vi laget selv spor fra Hesteberget til Prestholt. Etter vår vurdering, er det nok snø å kjøre s...
Views: 717   Replies: 0
Last Post: Dec 22, 2018
by Helen
Mistet kosedyr
Er det noen som har funnet Lunnefuglen Pablo? Han ble mistet på veien ned fra Rukenhovda retning Ustaoset. Han er svært savnet! :-)
Views: 460   Replies: 0
Last Post: Apr 16, 2017
by Åse Sviu Hytteb...
Bua
Jeg har oppdaget at skal jeg ha one I jerk are til hytta så går jeg først til Bua før jeg tar turen til Montér på Geilo. Det enkleste er det beste - og nærmest
Views: 1028   Replies: 0
Last Post: Jun 27, 2016
by Torleif Belt
Solbriller (damemodell) funnet
Et par solbriller (damemodell) merke xxx funnet 1 påskedag ved nærløypa i Rennedalen. Send mail eller SMS (97784881) hvis du savner de.
Views: 482   Replies: 0
Last Post: Apr 10, 2016
by Cecilie Skarphag...
Båndtvang
Hei! Minner alle hundeeiere om at det i Hol kommune faktisk er båndtvang også om vinteren i enkelte perioder, se tekst under. Vis hensyn til oss som har hunden i bånd og de som ikke synes det er stas å måtte svinge unna løse hunder!...
Views: 1026   Replies: 0
Last Post: Feb 24, 2016
by Cathrine Peterse...
Haik til fjells 26/2?
Hei, jeg er på jobb i Oslo fredag 26/2 og er først ferdig i sentrum kl 17:00 - akkurat litt for sent til å rekke toget til Ustaoset. Så nå lurer jeg på om det er noen østfra som skal kjøre til Ustaoset denne ettermiddagen, og...
Views: 547   Replies: 0
Last Post: Feb 20, 2016
by Malin Barth
Tok med meg feil skibag til Bergen fra Ustaoset stasjon søndag 10 januar
Hei På søndag 10 januar tok jeg toget fra Ustaoset til Bergen. (Toget som skulle gå kl 1615). Vi var en stor gruppe, med mange skibager, og jeg klarte å ta med meg feil skibag til Bergen. Jeg tok en svart xxl-bag,med to par alpinski og...
Views: 602   Replies: 0
Last Post: Jan 11, 2016
by Øystein Rantrud...
Ønsker å leie hytte fra 27. des til 2. feb
Hei, vi er en familie på 3 ( datter på 9 år) som interessert i å leie en hytte eller leilighet på Ustaoset fra 27.12 til 2.2. Ta gjerne kontakt om dere vet om noen som kan være interessert i å leie ut.
Views: 520   Replies: 0
Last Post: Dec 24, 2015
by Christoffer C Er...
Leie av hytte nyttårshelgen 2015/2016
Vi ønsker å leie hytte til nyttårshelgen 2015/2016. Vi er 2 barn, 5 voksne og 1 førerhund. Ta kontakt på bg@pg-flowsolutions.com eller ring på mobil 908.66.051.
Views: 550   Replies: 0
Last Post: Nov 03, 2015
by Birger Gråthen
Leie av hytte 22 - 24. april 2016
Jeg er ute etter å leie en hytte 22 - 24. april 2016 for 6 personer. Ta gjerne kontakt pr. mail: esten@oversjoen.com eller telefon: 9003 6115. Med hilsen Esten Øversjøen
Views: 513   Replies: 0
Last Post: Oct 14, 2015
by Esten Øversjøe...
"Nye" springfjærmadrasser selges rimelig
2 stk Hesseng springfjærmadrasser (IKEA) med mål 80X200 selges rimelig, bud mottas. Kjøpt våren 2013 men har nesten ikke vært i bruk. Selges grunnet ombygging av soverom. Madrassene er pt på vår hytte på Ustaoset. Interesser...
Views: 534   Replies: 0
Last Post: Mar 07, 2015
by Cecilie Skarphag...
Ordensfamilie på 4 ønsker å leie hytte/leilighet siste halvdel av påsken
Vi er en familie på 3-4 stykker som ønsker å leie hytte/leilighet i påsken, siste halvdel (onsdag - mandag). Vi har tilbrakt mange ferier på Ustaoset og liker oss veldig godt og er godt kjent. Det blir mor og 1-2 voksne barn (15 år og...
Views: 486   Replies: 0
Last Post: Feb 19, 2015
by Anita Hultgren
Ønsker å leie hytte påsken 2015
Vi ønsker å leie hytte/leilighet for påsken 2015. Vi er 2 barn og 4 voksne. Vi er rolige personer som er glade i å gå tur. Kan nåes på tlf 48 09 86 89.
Views: 522   Replies: 0
Last Post: Feb 15, 2015
by Ole Nåmdal
Ønsker å leie hytte siste del av Påsken 2015
Hei vi er en stor familie på 10 voksne i alderen 25 til 56 år og 4 barn fra 6 mnd til 4 1/2 år. vi har tidligere fått leie Øynaden på Ustaoset, men da svigerfar som jobbet i NSB ikke er mer, har vi ikke tilgang til den. vi er ryddige og...
Views: 475   Replies: 0
Last Post: Feb 10, 2015
by Tor Midtun
Familie på 4, ønsker å leie hytte påsken 2015
Hei, vi er 2 voksne og 2 barn fra Bergen, som ønsker å leie hytte i påsken 2015 (ev deler av påsken). Er det noen som ønsker å leie ut hytten sin? Vi er både pålitelig og ordensmennesker. Vennlig hilsen Marianne Rasmussen
Views: 537   Replies: 0
Last Post: Jan 06, 2015
by Marianne Rasmuss...
Grendahuset - julaften gudstjeneste
Vet noen når gudstjenesten på julaften er på Grendahuset!
Views: 617   Replies: 0
Last Post: Dec 21, 2014
by Camilla og Eric ...
Tatt feil ski og staver?
Hei, Etter rennet var både mine ski og staver borte. Dette må ha skjedd en gang mellom ca 17:00 og 18:45. De sto plassert utenfor Ustaoset hotell. Skiene var merket med merkelapp med mitt startnummer T 10 985 Ski Merke: Madshus Type: Hypersonic...
Views: 528   Replies: 0
Last Post: Apr 30, 2014
by Rolv Nicolaysen
Parkeringsplass til salgs, sentralt Ustaoset
Sentralt på Ustaoset, innendørs P-plass i moderne/2009 anlegg. Osestølen Bilstall God plass, med egen tilhørende bod ca 5m2 Årlig fellesutg 3.600.- For evt spm, kontakt 92 02 90 29
Views: 1190   Replies: 0
Last Post: Mar 17, 2014
by Bjørn G. Olafse...
Skiføre
Hei Det kunne være flott med litt oppdatering om det er skiføre på Ustaoset og om det går an å gå på ski og eventuelt hvor og hvorlangt.
Views: 699   Replies: 0
Last Post: Nov 15, 2013
by Sverre Lie
Tuva, Prestholt, Åkerstølen åpen i Bergens høstferieuke?
Noen som vet om Tuva og Prestholt holder åpent neste uke? Åkerstølen har vel kun vinterdrift- eller?
Views: 513   Replies: 0
Last Post: Oct 01, 2013
by Hytteeier
Savner sauene
De siste årene har det vært god vekst av trær og busker på Ustaoset. I "gamle dager" var det rikelig med sauer som gresset her hele sommeren gjennom og holdt buskvekster nede. Nå er det svært få sauer igjen, og det gror raskt igjen....
Views: 799   Replies: 0
Last Post: Aug 01, 2013
by Haakon H E
h
Hege
Parkering Ustaoset stasjon
Jeg lurer på om noen har info om parkeringsmuligheter ved stasjoen på Ustaoset. Tenkte å gå på toget til Finse etter å ha handlet mat på Joker. På NSB sine nettsider står det at det ikke er parkeringsmuligheter der, men...
Views: 1558   Replies: 0
Last Post: Jul 26, 2013
by Hege
1 2 3 4