Return to Website

Kraftwerk Foorumi

Kraftwerk foorumilla voit keskustella konemusiikista ja Kraftwerkista. Tervetuloa!

Kraftwerk Foorumi
Start a New Topic 
Author
Comment
Konsertti sisällä vai ulkona?

Joku tuossa aikaisemmin kirjoitti ja toivoi ettei konserttipäivänä sada. Onko kenellekkään tullut vastaan pidetäänkö konsertti ulkona vai sisällä? Suomalainen kesäilta tosin voi olla haaste valo- ja videotekniikalle (tai sitten tulee huuberia niskaan)

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Mä olen käsittänyt, että konsertti pidetään ulkona. Toki voin olla väärässäkin, sillä en ole täyttä faktaa asiasta löytänyt.
Tuolta kuitenkin löytyy kuvia edellisistä Flow-festeistä. Muutamia ilta-kuviakin näyttäisi olevan.

http://www.flowfestival.com/2008/fi.kuvagalleria.html

Toivottavasti tosiaan ei sada ja ilta olisi pimeä, jotta tekniikka tulisi oikeuksiinsa

Mites muuten meinaatte hommata liput? Mä ajattelin turvautua virtuaalimaailmaan ja yrittää varata lippuja netin välityksellä sekä mahdollisesti puhelimitse. Niin ja onko kenelläkään tietoa siitä, paljonko lippuja tulee myyntiin?

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Niinpä, minuakin hieman häiritsee se että itse konsertista ei ole tarkempaa tietoa (sisällä, ulkona) tai saati sitten sitä, kuinka paljon tikettejä on saatavilla.

2004 juttua oli jopa Hesarissa, nyt ei löydy infoa mistään.... jos kelle sattuu silmiin lisätietoa niin laittakaa tänne ihmeessä meille muillekin tiedoksi, kiitos.

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Nyt löytyi uutta tietoa lämppäreistä, lippu.fi:n sivuilta:

"Kraftwerkia lämmittelee elokuussa kaksi kotimaista klassikkonimeä, Jori Hulkkosen johtama Acid Symphony Orchestra sekä Suomi-elektron pioneereihin lukeutuva Organ."

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

No nyt löysin epävirallista tietoa konsertin kapasiteetista, joka olisi 6500. Mutta tämä siis vielä täysin vahvistamatonta "faktaa"...

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Olen ymmärtänyt, että Kraftwerk esiintyisi festarin päälavalla. Sivulta http://www.flowfestival.com/2007/kuvia_paikasta.html löytyy kuvia konserttipaikan ympäristöstä. Kuvatekstien mukaan päälava rakennetaan Suvilahden voimalan piha-alueelle.

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Ei yksi vaan kaksi lämppäriä? Yleensä Kraftwerkillä ei ole ollut lämppäreitä.

Anteeksi mahdollinen negatiivisuuteni, mutta tulee vaan mieleen että jos kumpikin lämppäreistä vetää vaikka vain kaksi biisiä + settien vaihto, niin onkohan tuo Kraftwerkin osuus miten pitkä? Lähinnä tällä haen sitä että onko hommaa typistetty miten rankalla kädellä ja vaikuttaako se miten tuohon tunnelmaan, mistä edellisessä topiikissä kyselin? Olisi kiva kuulla teidän muiden mielipiteitä...

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Sivulla http://www.flowfestival.com/fi/?p=584 kerrotaan: "Kraftwerk-konsertin myötä debyyttinsä saa myös Flow Festivalin uudistunut, entistä suurempi ja yleisöystävällisempi päälava-alue."

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Niin Werkki fani kuin olenkin niin nyt kun olen tässä pari päivää asiaa sulatellut, on hieman alkanut mietityttämään tämä konsertti.

Minkälainen kokemus tuo nyt sitten loppujenlopuksi on kun:

- "Vanhasta porukasta" on enää yksi jäljellä
- Entä miten toimii vahvasti videoihin pohjautuva systeemi ulkona?
- Äänentoisto ulkona?
- Entäpä kun 6500 tyyppiä koittaa tasamaalla tunkea ja änkeä nähdäkseen jotain tasamaalla (vanhalla jäähallilla on katsomot sentään niin että takana istua istuu aina ylempänä).
- En oikein jaksa myöskään innostua tästä lämppäri ajatuksesta. Tarviiko teknon pioneerit lämppäreitä? Rehellisesti sanottuna: En minä oikein jaksaisi mitään muuta kuunnella jos Kraftwerkia menen konserttiin kuuntelemaan. Ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä jos noista lämppäreistä tykkäätte, mutta Kraftwerk on vaan jotenkin niin erityinen tapaus... mitä seuraavaksi, onko lavalla "jäykistelykin" lopetettu ja heitetään volttia?

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

No niin, nyt on piletit hommattu

Hyviä pointteja, Mikko, olet nostanut esille. Itse en ole ihan noin "kriittisellä" linjalla, koska kyseessä on mulle ensimmäinen ja mitä todennäköisimmin viimeinen Kraftwerk-keikka, joten olen varmaan onnesta soikea vaikka he heittäisivät yhden biisin, huonolla äänentoistolla, vettä sataisi kaatamalla niskaan ja yleisö rynnisi päälle

Nojoo... toivottavasti noin ei kuitenkaan käy On kyllä ihan totta, että varmasti nuo mainitsemasi seikat vaikuttavat ainakin eritoten Kraftwerkin aiemmin nähneiden fiiliksiin. Mua eniten ihmetyttää kans tuo lämppäreiden määrä (nousevat lavalle klo 20.00 ja 21.00), vaikka varmasti hyviä ovatkin. Ainakin Organia on kehuttu netissä.
Ja tietysti se, että alkuperäisistä on jäljellä enää yksi, vaikuttaa kyllä jollain tapaa tunnelmaan. Omaankin, vaikka en Kraftwerkkiä ole missään muussakaan kokoonpanossa nähnyt.

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Kiitos, Kettu. Ei tosiaan ole tarkoitus latistaa kenenkään fiiliksiä, mutta aloin vaan ihmettelemään suht halpaa tikettiä, ja sitten selvisi että keikka on ulkona, ei istumapaikkoja, huono näkyvyys todennäköinen, valo & video show ei ole yhtä hyvä kuin pimeässä sisätilassa, lämppäreitä, mahdollisesti lämppäreiden vuoksi typistetty ohjelma... Ehkäpä juuri tuo että olen ollut konsertissa niin Kultsalla kuin tuolla jäähallissa, saa aikaan sen että edellisessä viestissä mainitut asiat saavat minut kriittiseksi. Mutta toki toivon että kaikki nauttivat konsertista, tietysti

Lämppärit

Lämppäreistä puheen ollen: parempia kuin Jori Hulkkonen ja Organ ei tule äkkiä Suomesta mieleen.

Menneisyydestä löytyisi tosin Stressi ja Jimi Sumen Projekt, mutta ne taitaa pysyä siellä menneisyyydessä.

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Nyt kun ajattelee tätä ajankohtaa, elokuun 13. klo n.22, on jo ihan kunnolla pimeää. Sateen mahdollisuus on aina ulkokeikoilla olemassa. Se on vaan hyväksyttävä tai sitten jätettävä tiketit ostamatta. Sokeristako sitä ollaan?
Mitä tulee näihin lämppäreihin, niin tämä Argon/Organ -orkka on varmaan tyylilajiltaan lähinnä KW:tä mitä Suomessa on koskaan tehty, joten näen tämän melkein tribuutin luonteisena.
Jori Hulkkosesta en tiedä MITÄÄN, joten en kommentoi häntä. Jos lämppärit ei kiinnosta, ainahan voi paikalle tulla myöhemmin. Ja jos se nyt NIIN kamalaa on, voihan sitä jättää kokonaan tulematta paikalle. On sitten meillä muilla paremmaat fiilikset.

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Tarkoitus oli ja on keskustella asiallisesti haasteista, joita poikkeuksellinen konserttiympäristö sekä järjestelyt luovat (ei tarvinne niitä toistaa tässä yhteydessä). Eli että miten pitkällä tuotantokoneisto on ymmärtänyt, minkä tasoisen bändin kanssa ovat tekemisissä.

Hieman kyllä oudoksuttaa että kesän lopussa olevan konsertin tunnelmat menevät näitä keskusteluja seuratessa piloille? Ei kai...

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Tuosta Jori Hulkkosen Acid Symphony Orchestrasta löytyy hyvä dokumentti youtubesta, mielestäni sopii hyvin Kraftwerk-iltaan lämmittelemään :)

http://www.youtube.com/watch?v=BI3PwBuwgV0

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Onko kellään tietoa pääseekö sinne keikalle jos on alaikäinen nii aikusen kans sehä on k18 Vastatkaa!

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

Kyllähän lähtökohtaisesti K18 on K18, jos muuta ei ole mainittu (esim. kuten ruotsinlaivoilla on, eli alle 21 pääsee perjantailähdöille jos mukana on "valvoja" joka on yli 21).

Toisaalta tuskin kovassa tungoksessa asiaa aletaan tarkistamaan jos ei nyt ihan 10 vuotias ole. Järjestyksenvalvojilla on kuitenkin oikeus ja velvollisuus vastata siitä että sääntöjä noudatetaan. Joten varmuuden vuoksi kannattaa lähteä jonkun täysi-ikäisen matkassa konserttiin.

Re: Konsertti sisällä vai ulkona?

no oon 13 ja varmaan ainoa ikäiseni kraftwerk fani keikalle pääseminen olis kyllä kovasana. veljen kanssa aatteli mennä