Return to Website

Kraftwerk Foorumi

Kraftwerk foorumilla voit keskustella konemusiikista ja Kraftwerkista. Tervetuloa!

Kraftwerk Foorumi
Start a New Topic 
Author
Comment
Sinun kotistudiosi?

Moni konemusan ystävä harrastaa musiikinkuuntelun lomassa myös itse soittamista. Minkälainen soitinpatteri sinun huoneen nurkasta löytyy? Onko tarkoituksesi laajentaa settiäsi tulevaisuudessa?

Omasta puolestani voin kertoa tämänhetkisen laitteistoni:

- Technics KN 200, humppamasiina vuodelta yx ja kax
- Yamaha DJX dancekeyboard
- Korg Electribe EMX music production station

Ja hakusessa olisi näppärä mikseri sekä Korgin Radias jota on tullut kuolailtua.

Re: Sinun kotistudiosi?

tässä vajaa kotistudio

- Dubreq Stylophone
- Casio VL-1
- Casio PT-30
- Midiman Oxygen 8
- Micro Korg
- MILLENIUM PM 4S (4 kanavainen mikseri)
- Propellerhead Reason 3.0 koneella

Re: Sinun kotistudiosi?

Ite kans electroa soittelen
ja löytyy tämmöstä kalustoa:

- M-audio axiom 49
- Yamaha psr 180
- ''Leikki'' sähkörummut joissa varsin kraftwerk mainen soundi

Re: Sinun kotistudiosi?

Konemusa on vain yksi kiinnostuksen kohde (ja Kraftwerk tietysti joukossa). Kiinnostus on enemmän kokeellisessa ja täysin elektronisessa sekä tietokonepohjaisessa. Jonkun verran tulee käytettyä itse äänitettyjä sampleja. Sälää on kotistudioon kertynyt, muttei vielä riittävästi.

Löytyy:
- Roland System 100 (johdotettava analogilaite n. vuodelta 1977, olen alkuperäinen omistaja, laitteiston kunto on loistava, osat 101 Basic Unit, 102 Expander, 104 Sequencer)
- Korg i1 (tässä vuoden 1995 työasemasyntikassa on täyspitkä pianokoskettimisto, jonka kosketustuntumaa voi säätää servomoottorilla lepsusta urusta jämäkkään pianoon portaattomasti), hyvä MIDI-kontrolleri, vaikka ovat laitteen omatkin äänet loistavat
- Korg 900 PS (analoginen monofoninen preset-syntikka vuodelta 1975, ollut minulla yli 3 vuotta)
- Korg Kontrol 49 -MIDI-kontrolleri
- KORG MS-20c (mini-MIDI-kontrolleri Korg Legacy Collectionia varten)
- Samson mikseri MDR1064 (10-kanavainen)
- M-Audio Firewire 410, ulkoinen äänikortti
- KRK RP6 -tarkkailukaiuttimet
- Edirol R-09HR taskukokoinen ditiaalitallennin omilla mikrofoneilla
- Oberheim PerfX Strummer
- 4-ytiminen Windows Vista PC, jossa 24 tuumainen 1920*1200 LCD- ja 17 tuumainen CRT-monitori, muistia 3Gtavua ja levyä 1500 Gtavua
- PC:ssä on softaa melkein liikaakin (ACID Pro 7, Ableton Live 7, Sound Forge 9, Kontakt 3, CD Architect, Korg Legacy Collectionista sekä Digital edition että Analog Edition 2007, Midi Quest XL 10 hoitamaan Korg i1:n sekä muiden MIDI-syntikoiden ja PC:n välistä yhteiselämää, jne... csound ja sen käyttöliittymät, CoagulaLight ja muutamat muut ilmaiset ovat suosiossani jne...)

Pikainen inventaario kertoi, että PC:n kovalevyiltä löytyi erilaisia sampleja vajaa 200 Gtavua ja liki 200 000 kappaletta... Näytän olevan varsinainen keräilijä...

Oikeastaan lisää kaipailisin vielä tuota analogiasyntetisaattoripuolta, joku seinän kokoinen johdotettava modulaarinen usealla sekvensserillä voisi olla hyvä lisä (jos olisi varaa...)