Return to Website

Kraftwerk Foorumi

Kraftwerk foorumilla voit keskustella konemusiikista ja Kraftwerkista. Tervetuloa!

Kraftwerk Foorumi
Start a New Topic 
Author
Comment
Uusi levy

Tänään sen pitäisi viimeistään olla kaupoissa.. nimittäin Minimum Maximum levyn. Oletko jo käynyt ostamassa, oletko menossa, tai kenties tilannut netistä?

Odotatko jo innolla DVD:n (lue diiviidii) julkaisua?

Re: Uusi levy

Milloinkas sen DiiViiDiin pitäisi ilmestyä? Luulin että tänään..

Re: Uusi levy

Pakkohan ne on molemmat ostaa, sekä tupla-CD että DVD. Nuoremman polven werkistinä ei noi LP:t pahemmin kiinnosta, tosin tiedä sitten saako niitä edes Suomesta. Monikanavainen SACD:kin voisi olla tutustumisen arvoinen

Valitettavasti taitaa vain mennä tuonne heinäkuun puolelle ennnen kun nuo saa ostettua

Re: Re: Uusi levy

varmaanki jos on platasta tilannut niin saattaa olla tänään postissa, pitänee tsekata mitä päiväposti tuo tullessaan

DVD kuulemma julkaistaan syksyllä 2005-kiertueen jälkeen

Re: Uusi levy

Kävin tänään läpi Jyväskylän levykaupat (eli ei kovin monta) ja "Minimum Maximum" oli joko:
a) ei vielä kaupoissa
b) kaupassa, mutta piiloutunut
c) kaupassa, mutta näkymätön

Re: Re: Uusi levy

Jep jep, sama homma täällä pääkaupunkiseudulla, detikoidussa levykaupassa (heh) en ole vielä joutanut käymään

Re: Re: Re: Uusi levy

Tuli juuri tänään postissa. Kävin lauantaina muilla asioilla kaupoissa ja kysyin kahdessa levykaupassa onko tätä Minimum-Maximumia? (Toiseen oli tullut yksi (!!!) ja myyty jo pois, heh...) Niinpä tilasin sen platasta lauantai-iltana ja toimitus oli nopea. Parhaillaan kuuntelussa ja bassoa on kerrankin sopivasti...

Mielestäni aika hyvin valittu eri konserttien versioita biiseistä.

Tuo nimi Minimum-Maximum on mieleeni, koska aikoinaan olen n. 10 vuotta luennoinut kurssia nimeltä "Optimointitekniikka" TKK:lla.

Yksi asia mikä tässä niin kuin kaikissa muissakin uusissa "CD":ssä jurppii on se, että se on tehty käyttäen Copy Control technologyä. Tarkoittaa siis sitä, että kun PC:n CD-asemaan laittaa tämän epästandardin CD:n (ei siis Audio CD -standardin mukainen), niin väkisin käynnistyy köyhä CD:llä oleva oma player-ohjelma (tosi tönkkö ja pienet kirjasimet jne.). Minun PC:llenihän ei kukaan kyselemättä käynnistele ohjelmia, joten tästä pitänee tehdä itse Audio CD -standardin mukainen levy. Aikaisemman kokemukseni mukaan auto-CD-soittimeni ei tykkää näistä epästandardeista levyistä lainkaan; kirjahyllyssä oleva melko vanha CD-soitin pitää levyn sisäänsyötön jälkeen pahaenteistä meteliä melkein minuutin ennen kuin CD:n soitto alkaa (jos alkaa, ei suinkaan kaikilla copy control levyillä) ja omalle PC:lleni en anna käynnistyä mitään asiattomia ohjelmia. Lisäksi työpaikan PC ei tykkää näistä typeristä playereistä lainkaan, koska sen kaikki cpu-kapasiteetti hukkuu jonnekin ja edes sähköpostin luku ei onnistu! Tässä pitää ruveta kapinaan ja warettaa kaikki levyt netistä, koska kaupasta ei saa toimivia? Itse asiassa näiden suojaus ei ole heppoinen ja taidan jo tietää tietää kuinka teen näistä standardin mukaisen Audio CD -version, jota voin ongelmitta soittaa missä vaan. Minähän olen ostanut laillisen version, joten moraalini saattasi antaa myöten suojauksen purkamiseenkin.... Ai niin ja kaiken lisäksi PC:llä soitettaessa se player-ohjelma ei soita CD-tasoista ääntä vaan jotain kämästä kompressoitua surkeata versiota, jonka tuo player ohjelma purkaa (kokenut kuulija erottaa tuon kompressoinnin vaikutuksen ääneen).

Olisipa hauska tietää, kuinka ne pilaavat SACD:t ja DVD:t? Hupaisa juttu, kun kehitetään hyvän ännenlaadun CD-tekniikka ja standardit levyt, jotka sitten pitää pilata tuottamalla epästandardeja levyjä (ja melkein rikkoa käyttäjien laitteet). Edesvastuutonta! Maksavaa oikeata asiakasta kusetetaan, koska jotkut warettavat.

Re: Re: Re: Re: Uusi levy

Mukavaa että olet jo uutukaisen saanut postista

Olen samaa mieltä kanssasi kaikista pirun copy control systeemeistä. Itse en käytä p2p ohjelmia kaiken sen moskan vuoksi mitä mukana tulee vaan ostan laillisesti levyt. Ja saman olen kokenut: Ei voi ottaa varmuuskopioita levystä tai tehdä (kuten laillisesti saa) kopsua autokäyttöön (T-Sportti kulkee näes paljon paremmin kun lykkään Kraftwerkkiä soittimeen, kumma juttu!)

En tiedä onko se varettaminen sitten oikea tapa pistää levy-yhtiöille takaisin... Itse suosin seuraavaa menetelmää: Kassalla kysyn onko tämä CD standardin mukainen levy. Jos näin väitetään, näytän että levyssä ei ole "CD yhteensopiva" logoa ja puketissa lukee vielä että "copy control, ei toimi romppuasemissa" sanon myyjälle että tämä on myymässä jo valmiiksi viallista tuotetetta, miksi?

Siinä sitte ryitään ja kakotaan, lopulta kuitenkin aina häviävät jutun kun tulee vastuukysymyksistä puhetta. Niinpä jätän levyn kauppaan tiskille ja sanon että kunhan myytte toimivaa kamaa, voin jotain ostaakin.

Jos mahdollisimman moni harrastaisi tätä, rupeaisi jotain varmaankin tapahtumaan. Ai miksikö... nooh:

Muistatteko kun tunnetulla hampurilaisketjulla oli aikanaan mainos, jossa nörtti ei osannut päättää mitä halusi: I'l have cheeseburger... mmmm... no, I would like to have double cheeseburger... but nooooo....


Kun sitten asiakkaat alkoivat matkimaan kassalla tuota mainosta, hävisi tuo typerä mainos telkusta todella nopeasti, kassahenkilöt kun saivat tarpeekseen.

Eli ei tehdä laittomuuksia, vaan ärsytetään toista puolta ja vaaditaan HEILTÄ laillisuutta, eli heidän tulee myydä ehjiä, toimivia tuotteita.

Johan oli paatosta, heh

Kommentteja?

Re: Re: Re: Re: Uusi levy

Heti tunnustan pois, etten asiasta juurikaan OIKEASTI tiedä, toistan tässä vaan mieleeni jääneitä muitten puheita...

Esäs tyttö pettyi perusteelisesti hankkimaansa saksankieliseen MM-CD-versioon. Hänen soittimensa ei soittanut sitä lainkaan. Seuraavana päivänä hän vei CD:nsä kauppaan takaisin, otti rahat ja käveli ulos.

Saksankielinen (GSA, kalliimpi) CD-versio on kuulemma suojauksiltaan kinkkisempi - engl. kielinen ei olisi samoin suojattu ja olisi kuulemma helpompi tapaus.

Itse olen harkinnut engl.kielisen CD:n ja saksankielisen DVD:n hankintaa. Mitään en ole vielä edes kaupoista kysellyt. Vanhoille korvilleni vanhat versiot sekä muitten kokemusten kuuleminen tuntuvat riittävän