Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
RTV- tv mottak på Ustaoset

Hva gjør Ustaoset Vel for å få bedre RTV-tv mottak på Ustaoset. Kommer det en sattellitt-sender på Usteberget, eller må de fleste hyttene på strekningen Ustaoset-Haugastøl kjøpe dyre mottakere fra Canal Digital eller tilsvarende, med stygge antenner.
Kan vi få en orientering om status.

Re: RTV- tv mottak på Ustaoset

Hei.
Jeg tok kontakt med Paneda og de har en grei løsning med 3 NRK kanaler, TV2, TV2 Zebra, TVN pluss radiokanaler. De skriver:

"Vi har en dialog med hytteforeningen på Haugastøl. Vi må ha hjelp fra velforeningene til å sjekke ut om vi får nok abonnenter til å starte opp. Vi må ha 50 påmeldte før vi starter.

Legger med presentasjonen for Bjorli. Det blir en tilsvarende løsing vi kommer til å tilby på Ustaoset og Haugastøl dersom vi får en fornuftig innlosjering og tilstrekkelig antall start abonnementer."

Tilknytningsavgift (inkludert bruk av dekoder og antenne) kr. 1.990,-
Abonnement hos Paneda kr. 99,- pr. måned
Kortavgift til Canal digital kr. 299,- pr. år

Jeg fikk tilsendt en presentasjon som sendes Velforeningen. Jeg vil anta at Velforeningen bør organisere en henvendelse til Paneda.

Vi vil gjerne unngå parabol og er positive.

Re: RTV- tv mottak på Ustaoset

Det synes nå som at RTV har priset seg ut i forhold til konkurrentene Canal Digital og VIASAT, og vi vet jo heller ikke om RTV-senderen, nåværende og evt nye, gir mottaksmuligheter på hyttene.
Har fått følgende tilbud :
-- Canal Digital" Family" på kr 990,- for alt utstyr og årsavgift første året, basert på at en allerede har et abonnement.Hvis ikke allerede abonnement - kr 1.389,- første året.Programpakke - alt norsk
-- VIASAT " Folkepakken" for hytte på kr.995,- for alt utstyr og årsavgift første året basert på at en allerede har et abonnement. Hvis ikke allerede abonnement - kr 1.786,- første året. Programpakke - alt norsk.
-- RiksTV -- beste tilbud jeg har sett er på kr.3.387,- for basismottaker og programpakke første året. I tillegg kommer evt ny antenne som kan ta RiksTV. Har ikke sett noe rabatt, hvis en allerede har et abonnement.Programpakke - litt mere enn de andre.

Re: RTV- tv mottak på Ustaoset

Noen som har noe nytt rundt dette ?

Re: RTV- tv mottak på Ustaoset

Det er skuffende mangel på aksjon fra Ustaoset Vel.
På årsmøtet ble det svart på mitt spørsmål at Vellet ikke hadde gjort noe, og ikke hadde planer om å gjøre noe. En møtedeltager hevdet at det kanskje skulle komme RTV-sender på Usteberget om 2-3 år.
Vår hytte ligger på toppe av høydedraget mellom Ustaoset og Fjellstuen. Vi prøvet i sommer med RTV-boks og god antenne, og fikk ikke tilfredstillende signal, og Expert på Geilo informerte at vi ikke kunne regne med RTV-mottak vest for Slåtta med nåværende sender plassering og utgangseffekt.
Jeg har derfor bestilt Canal Digital-pakke for første år kr 990,-( kort, decoder, speil og ledninger etc) basert på at vi allerede har Canal Digital hjemme.
Vi kan velge mellom Family og bare NRK første år til samme pris, deretter kr 89,- pr mnd for Family og 39,- pr mnd for NRK.
Håper at dette blir en tilfredstillende løsning, men synes Vellet burde forsøkt å få en løsning også med RTV.