Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
Ustaoset Fjellandsby

Vil bare gjerne gi uttrykk for min støtte til Ustaoset Fjelandsby. Et flott prosjekt i tiden som kan gi ny næring og vekst på Ustaoset. Jeg håper alle støtter opp om dette, slik at man kan få realisert prosjektet raskest mulig. Dersom dette ikke blir realisert regner jeg med at hotellet stenger dørene for godt.

Re: Ustaoset Fjellandsby

Slutter meg fullt og helt til Tom. Vi nærmer oss siste sjanse for at noen ønsker å satse penger på å bringe Ustaoset Hotell tilbake til gamle høyder, og har allerede passert punktet hvor dette lar seg gjøre uten å ha flere ben å stå på for å forsvare og forrente investeringen.

Re: Ustaoset Fjellandsby

Slike utsagn kan ikke bli stående som om det er dette vi ønsker på ustaoset, samme hvordan det blir seende ut.
Vi kan alle ønske oss et revitalisert ustaoset, men til hvilken pris, og har dere helt glemt estetikken i en utbygging langt opp i fjellheimen??
Det viktigste er nå at vi får en utbygging på ustaoset som passer inn i naturen der oppe 1.000 meter over havet.
Til sist og ikke minst, må gjennomføringsevnen økonomisk fremlegges og vurderes av kompetente. En slagmark som godøysund i tysnes kommune utenfor bergen, er lite til ære hverken for de som lever der, eller andre gjester.
En av de ansvarlige her var bl.a jan staume personlig og selskaper ved ham, og det er slett ikke slik vi kan ønske det på ustaoset.
Nei kjære ustaosevenner, la alle få tid på seg til å vurdere hele prosjektet når vi får det i sin fulle bredde, først da kan valget og tillatelsen gis for et slikt NEDJUSTERT prosjekt.

Re: Ustaoset Fjellandsby

Vi ønsker ikke Ustaoset Fjellandsby velkommen slik det nå foreligger. Jeg støtter Knut Hagelien og Nils Haaland med flere på dette. Man må hensynta eksisterende miljø og bygningsmasse og kun sette inn evt. bebyggelse som hører hjemme her oppe (dvs ikke 16-18m høye bygninger ved siden av eksisterende hytter). Jeg har ingen forståelse på at man desperat forsøker å legge dette frem som en siste sjanse for Ustaoset. Det er viktig å legge merke til at de positive ytringene stort sett er representert ved Vindegg - meg bekjent er de fleste andre fastboende i mot de eksisterende planene. Hvorfor slik en hast - her man må tenke seg godt om ifht en slik voldsom utbygging som er påtenkt å forandre det Ustaoset vi er glad i fullstendig.