Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: DAB radio.

Hei . da tror jeg at Ustaoset Vel er det riktige å sende denne henvendelsen til

Re: DAB radio.

Her er svaret som kom fra NRK:

"Jeg har sjekket litt i forhold til den nærmeste senderen i hordaland, og den er nok for langt unna Ustaoset til at du kan få inn de sendingene der. Men jeg ser også at det er planlagt to sendere helt på grensen mellom Hordaland og Buskerud, som vil være en Hordaland-sender. Når disse kommer opp, er det større muligheter for at du vil kunne ta inn disse signalene."

Re: DAB radio.

Hei . Jeg er ikke sikkert på hvor du har hytte. Men det er slik at DAB på grunn av en feil, ikke er tilgjengelig her i Ustaoset gryta. Vi har en som følger denne saken tett. Det er visstnok en feil i den masta som er satt opp på Ustetind. Denne feilen blir ikke rettet.

Re: DAB radio.

Takk for svar!Dersom det er en feil på masta på Ustetind er det da merkelig at den ikke kan rettes? ? Fint om dette følges opp! Feil blir vanligvis rettet!
Stein

Re: DAB radio.

Hei!

Vet du om det er noe oppdatert info i denne saken? Jeg har prøvd flere radioer
nå i sommer uten å klare å ta inn DAB-signaler.

Re: DAB radio.

Vet ikke noe mer. Men har et tips. Ta med radioen inn på vidda. Søk inn stasjoner. Der får du inn Hordaland.La den bli stående på den stasjonen. Da er det mulig du får den inn på hytta etterpå. Vi får nå inn Hordaland under gode værforhold. I snøvær og regn faller den ut. I annen etasje på hytta får vi den inn hele tiden. Vi har hytte i Steinviklie. Lykke til.