Debattforum Vindegg.no
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Normal folkeskikk?

Nei , slik verken ønsker vi eller skal ha det på Ustaoset. Jeg ønsker å beklage til den lille 6 åringen at hun opplevde noe slikt.

Re: Normal folkeskikk?

Har selv reagert på den enorme trafikken som er oppover i hyttebyen til tider. Men- det er snakk om et par uker på sommeren, tre fire helger på høsten + høstferien at det er "et problem". Med små barn sparer man omtrent en times gange til Prestholt eller Hallingskarvet ved å kjøre så langt opp som mulig. Vi har selv syndet mot kjøreforbudet flere ganger, og kommer nok til å fortsette med det en gang eller to hver sommersesong så lenge barna er små. Selv på de mest hektiske, flotte dagene med mye biler har alle parkert pent og pyntelig inntil kanten av vegen uten å være til sjenanse for noen. Hva med 20/ 30/ 40 kr. bomavgift for oss som ikke hører til der oppe?

Re: Normal folkeskikk?

Jeg har også opplevd nesten det samme! Sikkert samme person! Har hytte noen kilometer fra Ustaoset - hyttelandsbyen. Forrige sommer hadde vi med noen gjester på omvisning på Ustaoset. Kjørte da MEGET rolig rundt i området.Parkerte bilen godt til siden ved veien, for å gå en tur mot Tvergasteinen. Skrøt av området til våre gjester! Fikk da "besøk" og fikk en kjeftskure uten like! Våre gjester lurte i all verden på hva slags folk som hadde hytte her!!Her ville de i hvert fall ikke ha hytte! Opplevelsen ødela hele turen!Slik oppførsel kan ikke aksepteres!
NB! Er medlem av Ustaoset Vel som støtte til det gode løypenettet det sørges for! Kan ikke skjønne at jeg gjør noen stor forbrytelse ved å kjøre bil i området en gang i året!!