THE VOICE CONNECTION
SOUND OFF

Welcome to The Voice Connection Sound Off; a forum for users of books like Raise Your Voice, Melody to Madness, The Ultimate Breathing Workout, and Unleash Your Creative Mindset, as well as a place for Vendera Vocal Academy members to interact.

This message board was created so that singers could come together and "sound off" to help support each other during vocal development and the creative process of unleashing the creative spark that occurs when writing and producing music. Currently, myself and vocal coaches Ben Valen, Ray West, and Ryan Wall are here to respond periodicially to your questions, with new vocal coaches coming soon. But, feel free to help each other too:)

This board is here for you to ask questions about my and my fellow coach's books, videos, and MP3 programs, as well as offer others help with our vocal techniques. You may also post videos of yourself and your band to share your music and ask for critiques.

Please refrain from negative comments, profanities, spamming, and inappropriate criticisms of vocal methodologies, vocal coaches, and singers. All negative posts will be deleted and subject to banning without question. I will not respond to negative posts, because, as Mark Twain once said, “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” With that said, positive criticism is welcome because that is how you'll grow as a singer during the training process.


The Voice Connection - Sound Off
Start a New Topic 
Author
Comment
message to Oiselle

oiselle,
j'ai peut-être trouvé un coach vocal. je t'explique depuis le debut:
hier sur msn, une personne qui m'a rajouté dans ses contacts m'a demandé si j'était bien Maxime ( membre du forum the voice connection de JAIME VENDERA ) donc j'ai répondu oui. J'ai pas compris au début ça m'a étonné. Et donc la personne se présente comme quoi elle est coach vocal, elle est membre du forum, forcément elle parle le français aussi et ce qui est formidable c'est qu'elle vient de Belgique dans une province située juste à côté de la mienne! Donc elle n'habite pas très loin de chez moi. Ce qui m'a le plus surpris c'est qu'elle m'a dit qu'elle enseignait la même technique de chant que celle de Jaime!!! Je suis trop content de l'apprendre!!! Tu te rapelles que je te disais que j'étais desespéré de ne pas trouver de bons profs de chant avec qui je peux travailler dans mon sens à moi. Là enfin j'ai (peut-être) trouvé ... En plus cette personne ne serait pas n'importe qui car elle m'a dit qu'elle avait écrit ( si je comprends bien ) un article dans le livre! Et elle va aussi être la representante de RYV II en europe pour les pays francophones! Elle s'appelle Magali Luyten. Elle est membre ici. Tu la connais ? Magali si tu lis ce message ...
I'm sorry everybody for speaking in French but it's so easier for me to speak in my own language. Oiselle could translate it for you.

Re: message to Oiselle

Anyway, I think it's not important for the other members here

Re: message to Oiselle

No problem, Magali told me she is speaking with you too;)When we get the book translated, we'll add a special section on here for our French fans.

JV

Re: message to Oiselle

C'est super! Mais oui Magali... Elle a l'air tres gentille et elle chante tres bien. Visite son site et tu verras! Je pense qu'elle peut etre tres versatile car elle chante du metal et donc comme c'est plutot rare pour une fille, elle doit surement avoir une technique tres solide

C'est cool qu'elle habite pres de chez toi en plus ou a une distance raisonnable.

J'ai hate de lire son conseil dans RYV II!

Re: message to Oiselle

yes, special section for us french geek!!!!

Re: message to Oiselle

...just dropping by to express my spontaneous feeling about the whole thing...

-->

Love, Mag

Re: message to Oiselle

Could we have the url of your site Magalie??

And i live in Toulouse, and was wondering if you know some teachers 'Vendera' style or 'Vendera aprroved'.

Thanxs again

Re: message to Oiselle

I'm very happy!

Re: message to Oiselle

yep, here it is :




Mag

p.s. : Maxime, did you receive my email ?